Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w swojej e36 wlewam 5w50 caly czas i silnik chodzi idealnie przy 210 tys przebiegu, teraz kupilem od pierwszego wlasciciela e39 520 i przy ostatnim serwisie poza ASO wlali do niego 10w olej, czy moge spokojnie wrocic do 5w50 ?
www.rafalnartowski.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

:?: A czy Ci mechanik albo właściciel powiedział dlaczego wlał ten olej. Może coś z silnikiem jest nie tak - bierze olej, stuki itp.

:!: BMW zaleca zgodnie z instrukcją obsługi olej 0W-X lub 5W-X jako całosezonowy, a na sezon letni można 10W-X gdzie X=30, 40 lub 50.

0W-X i 5W-X syntetykiem, a 10W-X jest półsyntetykiem.

Przy tym przebiegu silnik powinien być w idealnym stanie i powinien być zalewany 0W-30, potem jak zacznie brać olej lub głośniej pracować to 0W-40, potem 0W-50 lub 5W-50 itd. (najpierw zwiększamy drugą liczbę, a jak już zabraknie to wtedy pierwszą). Oczywiście najpierw trzeba ustalić przyczyny ubytku oleju lub głośnej pracy silnika, bo nie zawsze zwiększenie gęstości oleju rozwiąże problem (uszczelki i uszczelniacze, odma, za wysoki stan oleju itd.).

:idea: Jeśli silnik nie bierze oleju to przy najbliższej wymianie zmienił bym go na co najmniej 5W-50 a najlepiej 0W-40 i obserwował czy bierze olej.

Pamiętaj, że nim niższa pierwsza liczba (0W-) to silnik jak jest zimny lepiej zapali i szybciej się nasmaruje - a dzięki temu mniej się zużywa. Druga liczba (X) to "gęstość" w wysokich temperaturach i jak nie bierze oleju to nie należy z nią przesadzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.