Skocz do zawartości

740 V8 - na jakim ustawieniu skrzyni jeździcie - E czy S?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie, jak w temacie. Ciekawy jestem waszych (czyli posiadaczy 740 z 5biegowa skrzynia, z opcjami E, S, *) doświadczeń. Zauważyłem bowiem, że w pewnym rodzaju jazdy miejskiej zdaje mi sie na S pali mniej niz na E. (moze dla tego, ze wiecej momentu jest pod noga i mniej trzeba cisnac by sie utrzymac w rytmie jezdy?)

 

Poniewaz wreszcie mam sprawna skrzynie moge dokladniej sie jej przyjrzec i doglebnie poznac jej tajniki. I cieszyc sie powrotem samolotowych przyspieszen :twisted2:

 

Przejechalem juz po mieście 256 km i spalanie mam okolo 15,5 litra, co przy korkach warszawskich nie jest zle. Wieczorne trasywychodza mi okolo 13. Ciekawy jesten wyjadu w trase. No i wlasnie, na ile w trasie ekonomiczne jest ustawienie E? Na ile paliwozerne jest S? Sam sprawdze to dopiero pod koniec kwietnia.

 

Pzdro

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Ja stosuje e i s spalanie mam takie samo jak ty ale nigdy się nie zaglębiałem ile na tych programach pali :roll:
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
Jak do tej pory S wrzucalem tylko na trasach jak bralem sie za agresywne wyprzedzanie. Ale Twoja opinia mnie troche sprowokowala do testu i na dniach sproboje pojezdzic na miescie na S. Wnioski przedstawie wkrotce.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

15,5 l/100 m w miescie ??

Super wynik.

Aż nie do uwierzenia ...

 

Radek740 - fajna ta Twoja siódemeczka.

Opublikowano
15,5 l/100 m w miescie ??

Super wynik.

Aż nie do uwierzenia ...

Ja jezdze raczej spokojnie (mam mieszkanie na wykonczeniu wiec liczy sie kazdy zaoszczedzony grosz :mrgreen: ) i dokladnie takim samym autem schodze jeszcze nizej.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
15,5 l/100 m w miescie ??

Super wynik.

Aż nie do uwierzenia ...

 

Radek740 - fajna ta Twoja siódemeczka.

 

hehe, dokladnie, wynik super

 

u mnie we wroclawiu na v8 3.0 ponizej 15 nie da sie zejsc

jak sa korki, szczyt, 17 to norma

 

chyba ze wliczyc jazde nie tylko po miescie, ale poza, wtedy 15

 

(nie mam gazu)

 

moze liczysz spalanie cale, nie tylko miastowe, zrezetuj kompa i przejedz 100km tylko w miescie :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

No i sie nie na temat zrobilo... Nie chodzilo mi o wyscig o kropelke :duh: . Jezdze normalnie, a moglbym 50-70 km/h. Czasem tez i pogonie kogos na swiatlach, ale fakt, ze jak juz wsiade do samochodu to przejezdzam po 30-50 km na cieplym silniku. Jak wyzej napisalem zresetowalem kompa i i juz od prawie 300 km jezdze po miescie, choc mamy tez i trasy szybkiego ruchu w Wawie. Ale recze, ze 16 nie przekroczylem jeszcze po naprawie skrzyni. Liczac wlasnie calosc. Oczywiscie jak bym resetowal co 10 km to bym mial wyniki rzedu 27 litrow, ale to wiadomo. Licze od tankowania do tankowania i sprawdzam czasem czy komp sie ni myli. Dodam, ze mam auto zadbane i na pewno nie trzymaja hamulce, mam czyste filtry wszelakie, dobrze ustawiona zbieznosc, i leje PB 98 Ultimate lub Supreme. Wystarczy mininalnie tracy klocek i litr do dwoch masz w plecy. Zreszta koledzy od 740 potwierdzaja, ze wynik jest OK.

 

Prosze odpowiadajcie w temacie, czyli czy roznice jakies czujecie miedzy S i E oraz jak zwykle ustawiacie skrzynie.

Pozdro

(OO=[][]=OO)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja zawsze jeżdżę na E. Tak w ogóle, to można przełączać z E na S(i odwrotnie) w czasie jazdy ? Jakoś nigdy się tym nie interesowałem :-)
Opublikowano
Mozna i w czasie jazdy, spokojnie mozesz wlaczac S, np przed kolumna tirow, lub gdy chcesz sobie posmigac. Do E wracasz albo nasikajac guzik, albo samo sie tak ustawuia po dopaleniu samochodu - bo E jest ustawieniem domyslnym.
(OO=[][]=OO)
Opublikowano
Ja mam skrzynie z przełącznikiem A/S. Czasem wymuszam tryb sportowy i wtedy spalanie po mieście rośnie o 1,5-2 litry.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.