Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

W ramach wiosennego dopieszczania smoczycy zauwazyłem jedną rzecz. Mam wrażenie, że faktyczne zużycie paliwa jest większe niż to wskazywane przez komputer. Dotyczy to i zuzycia paliwa, i konsekwencji - czyli wskazania zasięgu na danym baku. Czytam, myślę i ucze się i postanowiłem nieśmiało zapytać - czy może mieć z tym cos wspólnego przepływomierz..?

I druga sprawa. Czasami pompa wspomagania kierownicy wydaje sie chodzić za głośno. Mówią mi, że chyba sie płyn we wspomaganiu kończy, lub (co gorsze) - cała pompa. Można prosic o fachową poradę?

A tak w ogóle to Wesołych Świąt!!!!!!!!!!!!!!

Pa!!!!!!!!!!

Opublikowano

Cześć. A jak często resetujesz wskazania spalania w komputerze, czy przy każdym tankowaniu ? czy rzadziej ? Jeżeli rzadziej to oczywiste, że wskazania będą daleko odbiegały od stanu faktycznego.

Co do wspomagania, sprawdź poziom płynu po prostu. Przynajmniej wyeliminujesz jedna przyczynę. Jeżeli jest OK , to cóż wizyta u lekarza cię czeka.

Pozdrawiam.
Opublikowano
Witam,jesli pompa od wspomy wyje to jest to wina badz tylko ubytku płynu w zbiorniczku badz gubienie płynu poprzez maglownice-typowy przypadek w e36 gdyz ta maglownica pochodzi z tej własnie serii.Odnosnie spalania to u mnie co innego pokazuje komp a co innego rzeczywistosc szczególnie w 3.0i :mrgreen:
Opublikowano
Spalanie resetuję po każdym (no, przesada, raz na trzy:-)) ) tankowania. Ale dużo daje do myślenia spalanie wskazywane na kompie, bo po chwilowych wahnięciach zawsze ostatecznie wynosi.. 10,7. Bez znaczenia, czy ostro, czy oszczędnie jeżdzę.:-)) Co do pozomu płynu we wspomaganiu. Gdzie go sprawdzić? --> Proszę nie odpowiadać, że w ASO :-)) To wiem:-)) <-- Jest jakaś dokumentacja w sieci??
Opublikowano
Sprawdzenie poziomu płynu hydraulicznego w spomaganiu to tak samo prosta czynność jak sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Zbiornik ten znajduje sie w przedniej czesci komory silnikowej pomiedzy filtrem oleju a filtrem powietrza i jest ogólnodostepny. W dekielku tego zbiorniczka znajduje się bagnet ze skalą. Odkreć dekielek i sprawdz poziom. Uzupelnij jeśli poziom jest za niski. Najlepiej dolać tego samego plynu ale jezeli nie wiesz jaki jest kup najlepszy dostepny. Płyny te są mieszalne , nic złego się nie stanie jeśli nawet dolejesz innego.
Pozdrawiam.
Opublikowano

W ramach poszukiwania rozwiązania zauważyłem jeszcze jedna rzecz: pompa wspomagania głośno chodzi jedynie przy ciepłym silniku. Przy zimnym jest wszystko OK.

???

Opublikowano

A co z plynem ?? Sprawdziłeś poziom ??? Podobny efekt jak opisujesz miałem w mazdzie MX3, ale tam pompa byla walnięta. Jeździłem z taką 2 miesiące zanim znalazłem drugą.

Sprawdź jeszcze czy gdzieś nie cieknie. Najlepiej rozgrzej silnik i podłóż czysty szary papier albo jakis karton wtedy bedziesz mial pewność czy układ jest szczelny.

Pozdrawiam.
Opublikowano

Z silnika nic nie cieknie. Stoi w garażu na gładkiej nawierzchni i wszelkie ślady wycieków byłyby widoczne. Co do sprawdzania ilości płynu.. Proszę, Paelo, nie buchnij śmiechem, ale gapiłem się dobre 10 minut za zbiornikiem innym niż:

1. płyn do spryskiwaczy;

2. zbiornik wyrównawczy do płynu chłodniczego;

3. zbiornik do płynu hamulcowego;

4. wlew oleju;

5. zasilenie układu klimatyzacji;

6. pokrywa filtru oleju;

i nic a nic nie widziałem!!!

(tak, te gromkie dla mnie brawa sa zasłużnone.. cóż to pierwszy mój samochód którego kupiłem... używanego... wcześniejsze były nowe i w zasadzie to serwis o nie dbał..:-).. Przepraszam.. ale bunia to hobby:-))

Opublikowano
Witam,zbiorniczek od płynu masz po lewej stronie jak stoisz przodem do auta,spojrz na filter powietrza od filtra jakies 20 cm do przodu szyby i spojdz na doł.Zakrecanie od zbiorniczka jest w kształcie 6-cio kątu,wykrec go i masz na bagnecie poziom płynu,pozdro
Opublikowano

Bóg zapłać o Szlachetni Ludzie:-)) W międzyczasie przeszukałem cały net za informacjami dla "cepów" czyli dla mnie ze szczególnym uwzgędnieniem fotografii silnika M52:-))) heh.. Aż strach pomysleć, na co się porywam (nie chodzi tutaj o serwo.. nic nie powiem, jak się uda, to opisze moje dzieło.. a jak sie nie uda, to wciągne na lawetę, zawiozę do serwisu wszystkie części i dam na mszę świętą, żeby za dużo mnie nie obśmiali:-))

Co do zjazdu w Krakowie. Nie wiem co robicie (Paelo, pamiętam gdzie mieszkasz:-))))))) ) Już przesunałem zajęcia i mam wolny weekend. I po raz pierwszy zostaną użyte oryginalne sakfojaże do bagażnika Z3.. nawet moja szanowna Hamulcowa się podpaliła do pomysłu. Eh.. w życiu piekne sa tylko chwile:-))

Opublikowano
Ech, z tego wszystkiego zapomniałem o zasadach savoir-vivre.. I z resztą o naturalnym spostrzeżeniu.. Paelo masz piękne autko. I znam Twoją aktywność na forum... Przy Tobie jestem młodzikiem:-)) Ale mamy, skąd inąd wspaniałe, podejścia: Ty tuningujesz... ja z uporem maniaka doprowadzam bibi do klasy zero.. czyli tak, jak fabryka dała... Mamy trudna drogę.. i zupełnie inne problemy... Chętnie kiedyś obgadamy face-to-face.. :-)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.