Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy niedawno znalazłem na zagranicznym forum co nieco o modyfikacjach e36 328 i oto na co się natknąłem :

 

Alright, Ill explain this for the last time. You are swapping all the OBD1 assocviated parts from either a 3.0 M3 or 325. YOu will use the OBD1 computer, wiring harness, intake manifold, fuel rail, crank sensor, valve cover (the actual valve cover, not the plastic covers). You dont really have to eliminate EWS. I wanted to keep my EWS so I had AA burn me a custom chip for the OBD1 conversion, all the mods I did to the motor, and to retain EWS. Not only is OBD1 easier to tune, but you are also getting the much freer flowing intake manifold. The OBD1 manifold even flows more cfms then the schrick intake manifold for the obd2 motors.

I would like to note that it is illegal to swap to OBD1 if your car is originally OBD2. The law states that the car can't have an older emissions control sytem then what came from the factory. The only time you will worry about having issues with this is if your state plugs into the diagnostic port in your engine bay during emissions testing. Since my car is a 95 and originally was OBD1, it is not illegal for me to have a 3.2 OBD1. Is a 3.2 OBD1 worht it, hell yes! Hows 296HP and 287 ft. lbs of torque at the crank sound? And that is with stock cams and stock ex

 

Czy ktoś może slyszał lub widział\robił coś takiego ?

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.