Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chcem wymienic płyn chłodzący w E36 silnik M40 i mam takie pytanie czy nalezy tylko spuścić płyn z chłodnicy czy także z bloku.
Opublikowano

Jak odkrecisz spust jedynie w chlodnicy to mozesz od razu przyjąć, że wymieniles jedynie polowe plynu. Z bloku zawsze schodzi przynajmniej polowa. Dla najlepszych efektow powinienes odkrecic spust w bloku, chlodnicy oraz odkrecic korek wlewu plynu oraz odpowietrznik przy termostacie. Zapewni to swobodny splyw plynu.

 

A dlatego tak? To tak jakbys napelnil butelke po CocaColi, odwocil do gory dnem i zaczal wylewac wode. W polowie woda zacznie sciekac duzo wolniej, na gorze butelki wytworzy sie proznia, a roznica cisnien zgniecie gorna czesc butelki tam gdzie nie ma juz plynu. Wystaczy teraz mala dziurka na gorze butelki aby wyrownac cisnienie i woda znow zaczyna wylewac sie pełną parą. Tak samo fizyka dziala w ukladzie chlodzenia.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.