Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszytskich klubowiczów~!!mam pytanie tak jak w temacie do posiadajacych ten typ silnika: jaka macie sonde lambda , chodzi mi o nazwe firmy i jaki macie komputer w aucie czy moze ate???mam problem bo moje auto pali sondy lambda juz chyba ze 3 zostały wymienione w czasie nie dłuższym niz 5 miesiecy!!!szukam przyczyn!!!silnik zachowuje sie za kazdym razem identycznie dławi sie i nie reaguje na wcisniety pedał gazu, po kilku minutach to ustaje bo pzechodzi w awaryjny tryb!!!prosze o porade!!!bo ile to mozna
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli miałeś uniwersalne to i tak długo wytrzymała.

Musisz mieć zamiennik dedykowany do BMW i do Twojego silnika (lub oryginalna)

 

Są zamienniki bosh'a i NGK dedykowane do BMW ale są różne do różnych silników pomimo to, że wszystkie (lub prawie wszystkie) mają 4 przewody.

 

NA PEWNO NIE UNIWERSALNE!!!

 

A jakie ty zakładałeś wcześniej???

Opublikowano

Witam dziekuje za odpowiedz i zainteresowanie wracajac do tematu to moze bedzie kolega wiedzial jaka mam dorwac sonde bo jak na razie pali mi wszystkie badziewia uniwersalne:( i to nawet boscha:( zawsze objawia sie to tak samo denerujaca mianowicie sada ustawia sie na bogato i silnik dlawi sie tak ze nie moza jechac zaim nie przejdzie w tryb awaryjny wtedy wyrywa do przodu.

Moj silnik to M42B18 1796cm moc nie wiem bo byl prawdopodobnie po tunningu. Nie jestem pewien ale chyba zawsze sa sterowniki siemens albo bosch u mnie jest firmy ATE. Orginal sonda kosztuje 720zl:( nei wiem czy tez jej mi nie spali tak mnie to zdesperowalo ze wykrecilem sade i jezdze bez nie wiem czy nic sie nie popsuje. Bez sady rwie i pali raczej tyle samo jeli wiecej to nie wiele. prosze o pomoc gdzie moza i za ile kupic taka sonde. z gory dzieki

Opublikowano

Jeśli pali Ci sondę od razu po założeniu to może masz złą sondę np. w zakresie pracy od 0-1V zamiast od 0-5V bądź odwrotnie, a jeśli pada po jakimś czasie to dlatego, że to uniwersalna a nie oryginał bądź zamiennik dedykowany do tego silnika. Uniwersalne sądy padają b. szybko lecz nie od razu (mi padła po miesiącu ale może szybciej). Generalnie do silnika M42B18 z oryginalnym komputerem dedykowany jest zamiennik bosch'a bądź ngk (lecz nie uniwersalne tylko zamienniki dedykowane do tego silnika bądź oryginał!!!) ja kupiłem zamiennik bosch'a bo oryginalnie jest tam bosch. Numer tego zamiennika sondy to:

0 258 005 324

numeru ngk nie znam. Ta sonda jest do BMW E36 318iS 140KM

kupiłem ją w inter cars'ie sprawdź sobie w e-katalogu: http://sklep.intercars.com.pl/ koszt około 350zł

Mi teraz chodzi ładnie (odpukać w niemalowane :)

 

Jeśli chcesz to spisz numer z komputera i poszukaj sondy do Twojego komputera. Ja mam oryginalnego kompa i ta sonda chodzi mi ok. Myślę ze też Tobie powinna być ok, ale nie wiem na 100proc.

Z tego co wiem to sonde kupuje sie pod komputer więc radze najpierw poszukać takiej jaką zalecają do komputera. Ale myślę też, że jeśli wsadzili taki komputer to powinien pracować z oryginalnymi podzespołami i czujnikami tj. sonda lambda, jeśli tak jest to sonda bosch'a o numerze 0 258 005 324 będzie ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.