Skocz do zawartości

Dziwnie sie zachowuje jak zimny cz.2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam M43 1.6, czytalem różne posty, ale takiego calkiem do konca objawu jak u mnie nikt nie ma, chyba ze gdzies niedoczytalem. Otoz kiedys pisalem juz post na ten termat. W lecie mialem taki rpoblem ze mi na zimnym silniku falowaly obroty, z czasem jak zaczelo sie ochladzac na zewnatrz po zapaleniu rano i nie trzymaniu nogi na gazie auto gaslo po chwili, czasem raz czasem 2 razy. Obecnie jest okolo 0 stopni, po zapaleniu rano , w aucie spadaja obroty, zgasnie jak go nie poratuje gazem. Ogolnie strasznie pyrka, az sie buda telepie chwilami, faluja obroty. Jesli zaczne jechac zaraz po zapaleniu, to czuc ze auto przerywa, poszarpuje, nawet na 3 tys. obrotow. Wyżej nie kreciłem, bo niezagrzanego auta nie pałuje. Objawy ustaja z czasem jak sie auto nagrzewa, jesli jest dobrze nagrzany to objawow brak. Objawy wystepuja tylko na benzynie, na LPG (sekw.) wszystko ok. Swiece i kable niedawno wymieniane. Sonda lambda chyba to nie jest, bo wlacza sie dopiero gdy złapie tmperature. Silnik krokowy moze byc odpowiedzialny za wolne obroty, ale przy wyzszych obrotach chyba nie ma nic wspolnego z objawem? Dolot sprawdzlaem i jest szczelny. Pomocy bo juz nie mam siły do tego auta :mad2:

Tak dla porownania mam teraz na podworku drugie 1.6 M43, moze stac nawet tydzien i zapale na mrozie i obroty stoja na bacznośc, nawet lekko nie zafaluja, nie mowiac o jakims pyrkaniu czy przerywaniu. :mad2:

Opublikowano
Wydaje mi sie ze masz jakas nieszczelnosc w zwiazku z gazem bo piszesz ze na gazie wszystko ok wyglada to na slepe powietrze ze gdzies dostaje i na zimnym ma za duzo powietrza.....moze jakis zawor przepuszcza /gaz lup powietrze/ja bym szedl w tym kierunku..
Opublikowano
A moze myślisz o czymś konkretnym? Nieszczelnosc gdzies/jakas moze byc, tylko gdzie jej szukac? A co sadzisz o czujniku temperatury? Jak jest zimny to moze za malo paliwa dostaje?
Opublikowano
Ok dzieki, przeczytałem od dechy do dechy, to mówisz, że krokowiec? Tylko czy krokowiec nie odpowiada tylko za wolne obroty, bo u mnie na wyzszych tez przerywa? :doh: No nic na probe przełoże z drugiej beemki i bedzie widac.
Opublikowano
u mnie tez zaczął przerywać na wysokich tak (prychać) i tez wiecej jak do 3000 go nie kręciłem a przy odpaleniu na zimnym najpierw mi zgasł i musiałem go odpalić na lekkim gazie :) najlepiej żebyś miał kogoś kto ma zdrowego krokowca u mnie pomogło
Opublikowano
A moze myślisz o czymś konkretnym? Nieszczelnosc gdzies/jakas moze byc, tylko gdzie jej szukac? A co sadzisz o czujniku temperatury? Jak jest zimny to moze za malo paliwa dostaje?

 

moze byc ze za malo paliwa,za duzo powietrza,albo dostaje paliwo i gaz i zalewa go musisz szukac..

Opublikowano
Ja bym wymienił czujnik temperatury silnika (ten od komputera) twoje objawy pasują do tego elementu. Jak masz gaz sekwencję (ma własny komputer sterujący) to omija najprawdopodobniej ten czujnik dlatego na gazie jest dobrze.
BMW forever!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, problem sie sam rozwiazal. Pojechalem do gazowni na regulacje okresowa. Wyregulowali gaz i... na benzynie zaczal dobrze chodzic :twisted2:
Opublikowano
Oczywiscie ze sekwencja posiada wlasny komp, wiec moze zle sie wyrazilem. Bylem na przegladzie okresowym, i jest tam tez regulacja a wlasciwie kalibracja map w kompie od gazu, czy jak to tam mozna nazwac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.