Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Pytanie może banalne ale tylko z pozoru.

W mojej buni kończy się niestety bateria i muszę kupić nową. Auto przyjechało z Niemiec z akumulatorem 60 AH (wiem że za słaby)

 

Na stronie internetowej, znalazłem konfiguratr akumulatorów. Zgodnie znim powinien kupić akumulator 65 AH

 

Zadzwoniłem do kumpla to ma sklep z gratami do samochodów, i ten powiedział że potrzebuje minimum 70 Ah a lepiej 90Ah.

 

No cóż napisałem mail-a do auto-fus (dealer BMW). POinformowano mnie iż w E39 520i z 1998r (taki model posiadam) montowano trzy akumulatory 70 Ah, 80 Ah i 90 AH, w zależności od wyposażenia.

No to ja odpisłem, iż mam klimę, elektrykę i radiomagnetofon. NIe mam nawigacji ani telefonu. Na to gościo z obsługi że jak mam prądnicę 120 to żebym kupił akumulator 90 Ah, a jak 90 to 70 Ah.

 

No i bądź tu mądry.

 

Z góry dziękuję za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety tak to jest... nawet po numerze VIN dostaniesz parę odpowiedzi, bo wszystko zależy od wyposażenia. Na Twoim miejscu rozejrzałbym się za akumulatorem w granicach 74-90Ah w zależności od miejsca w aucie i braku miejsca w portfelu. Poważnie, taki akumulator nie jest za wielki, każdy alternator sobie z nim poradzi. Jedno jest pewne, jak ktoś do takiego auta wsadza akumulator 50-60Ah... sam prosi się o kłopoty. Do tego przy jednakowej pojemności, jeżeli będziesz miał wybór, to zwróć uwagę na prąd rozruchowy.
Kai
Opublikowano
a czy mniejszy akumulator może być w bmw e36?(nie ma za bogatego wyposarzenia, tzn tylko lusterka ele.), mam aku 45AH i nie wiem czy coś się może stać w związku z tym że jest za mały i np. przeładuje się?jak sprawdzałem napięcie na wyłączonym silniku to było w granicach 13,2V!i troche się tym przejąłem bo powinno być troche ponad 12V!na zapalonym silniku napięcie wacha się od 13,7-14,3. Proszę o jakieś wskazówki, jeśli nic mu nie będzie to nie będę go wymieniał bo jest nowy więc po co kupować drugi?dzięki z góry!
(OO( )( )OO)
Opublikowano
a czy mniejszy akumulator może być w bmw e36?(nie ma za bogatego wyposarzenia, tzn tylko lusterka ele.), mam aku 45AH i nie wiem czy coś się może stać w związku z tym że jest za mały i np. przeładuje się?jak sprawdzałem napięcie na wyłączonym silniku to było w granicach 13,2V!i troche się tym przejąłem bo powinno być troche ponad 12V!na zapalonym silniku napięcie wacha się od 13,7-14,3. Proszę o jakieś wskazówki, jeśli nic mu nie będzie to nie będę go wymieniał bo jest nowy więc po co kupować drugi?dzięki z góry!

 

Ladowanie jest ok....na zapalonym silniku 14,3 a po wlaczeniu swiatel i innych odbiornikow 13,7 tak ze jest OK.. :cool2:

Opublikowano

Jesli masz za "mały" akumulator to będziesz miał objawy jakie jak u mnie tj. zapomnij na początek o przycisku REST (jeżeli taki posiadasz) :nienie:

Zbyt długie słuchanie radia (na wyłączonym zapłonie) może zakończyć się szukaniem frajerów co by cię pchneli :mrgreen: . W ogóle jakekilwiek prace kóre wiążą się z poborem prodą na wyłączonym silniku zakończyć się moga w podobny sposób. Ja wiosną tego odgrzybiałem klimę. Wymaga to pracy nawiewu. PO około 10 minutach akumulator się rozładował.

Mówisz że twój akumulator jest nowy. Jeżeli jest dużo "zamały" to nie ma znaczenia że jest nowy. Przy niskich temperaturach każdy akumulator się rozładuwuje i tyle. NOwy akumulator będzie po prostu bardziej odporny na mrozy. Jezli napięcie spadnie poniżej iluś, to ci samochód nie odpali.

 

 

Mnie powoli zaczyna drażnić że jak rano wstaje (samochód stoi pod chmurką) to nie wiem czy samochód odpali czy tez nie i pozostanie mi dojazd do pracy autobusem

 

Niech w kwesti wymogów jakie pownienin spełniać akumulator do twojego auta wypowiedzą się inny.

 

POzdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy mniejszy akumulator może być w bmw e36?(nie ma za bogatego wyposarzenia, tzn tylko lusterka ele.), mam aku 45AH i nie wiem czy coś się może stać w związku z tym że jest za mały i np. przeładuje się?jak sprawdzałem napięcie na wyłączonym silniku to było w granicach 13,2V!i troche się tym przejąłem bo powinno być troche ponad 12V!na zapalonym silniku napięcie wacha się od 13,7-14,3. Proszę o jakieś wskazówki, jeśli nic mu nie będzie to nie będę go wymieniał bo jest nowy więc po co kupować drugi?dzięki z góry!

 

Ladowanie jest ok....na zapalonym silniku 14,3 a po wlaczeniu swiatel i innych odbiornikow 13,7 tak ze jest OK.. :cool2:

 

Dokładnie tak. Dorzucę tylko jeszcze wyłaczony silnik. Zaraz po wyłaczeniu napięcie łagodnie spada do prawie 13V. Ma prawo spaść przy super akumulatorze do około 12,2V. Ważne, że jak jest poniżej 12V bez obciążenia (nazwijmy to "bez obciążenia" po parę, parędziesiąt mA, ktore zawsze "gdzieś" idzie, to pestka) to już trzeba się zastanowić nad takim kolegą :)

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.