Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy Pięknych Bmek..

 

jestem tu nowy i zielony,moze ktos mi pomoze-chodzi mi o wymiane paska rozrządu w moim BMW E36 318i rok 92 czy zmienial go ktos z was sam ??? czy wie ktos moze jak sie do tego zabrac ???? prosze o pomoc....

przeszukalem rózne serwisy na ten temat i nic nie znalazlem....

mam ksiazke "SAM NAPRAWIAM SMOCHOD-BMW SERII 3" niby jest to dokladnie opisane ale chyba nie dla zwyklego laika...

mieszkam w itali od dwoch lat-gdybym byl w polsce poszedlbym do mojego zaufanego mechanika i zrobilby mi to i nie tylko to bez problemu a tutaj nawet w tak starym aucie jest to naprawde drogie ok. tysiac euro...DLATEGO CHCIALBYM SPROBOWAC ZROBIC TO SAM-POMOCY !!!

 

Z GORY DZIEKUJE

 

MARKUS

Opublikowano

Sprawa przedstawia się następująco. Jeśli nigdy nie wymieniałeś rozrządu to radzę udać się do mechanika bądź na serwis lub weź do pomocy kogoś kto takie rzeczy już robił żeby wiedział jak ustawić względem siebie koła(rozrządu i pasowe)no i napięcie paska który napina się dokręcając rolkę prowadzącą Ale jak już chcesz to przebiega to tak:

1. spuścić płyn z układy chłodzenia (odkręcić węża od dołu potem korek w zbiorniczku

2. zdjąć obudowę wentylatora -odkręcić sprzęgło wiskotyczne - pamiętaj że jest tam lewoskrętny gwint

3. poluzować alternator i pompę od wspomagania-spuścić paski

4. odkręcić rozdzielacz zapłonu

5. wykręcić termostat

6. odkręcić śruby obudowy paska-zdjąć obudowę

zaznaczyć sobie w jakim miejscu są znaczniki kół (wszystkie)

7. poluzować rolkę prowadzącą-zdjąć pasek

8,. odkręcić rolki napinające -założyć nowe-zakręcić

9. wykręcić rolkę prowadzącą założyć nową

10. założyć pasek

I tu pojawiają się schody

Myk polega na tym żeby dokręcając rolkę napinającą - znaki na kole pasowym wału korbowego pokrywały się ze znakami na kole rozrząd w momencie pełnego dokręcenia rolki prowadzącej i optymalnego napięcia paska (jednym kluczem trzeba dokręcać rolkę a drugim odpowiednio manewrować aby znaki pokrywały się ze znakami na kole rozrządu)

Jak to ci się uda - to reszta jest już z górki- poskręcać wszystko do kupy - zalać płynem - a i pamiętaj że żeby nalać z powrotem płynu trzeba poluzować odpowietrznik przy termostacie i wlewać płyn dopóki nie będzie z niego wyciekał- potem go dokręcić-wlewać płyn powoli

A tak dla kurażu -przy próbie odpalenia nie kręć zbyt długo -za pierwszym razem tylkoprzez 1-2 sek. jeśli wszystko będzie dobrze to to nic nie usłyszysz -ale jeśli coś pójdzie nie tak- usłyszysz bicie metalu o metal (tłok o któryś zawór) wtedy trzeba wszystko rozkręcać i ustawiać kola .

 

Jeśli coś pominąłem lub gdzieś się pomyliłem - panowie poprawcie mnie.

 

 

Ale apeluje do ciebie że lepiej wydać trochę kasy na wymianę niż dużo kasy na późniejszy remont.

masqo
Opublikowano

Ja dodam, że przy okazji można wyjąc chłodnicę - jest na zatrzaskach a w razie problemów z odkręceniem czegoś zdarza się, że przypadkowo uderzamy o chłodnicę i wyginamy radiatory.

 

Warto sobie także zablokować bolcem koło zamachowe - tak aby się nam ono nie przesuwało.

 

Przy zalewaniu płyny ja odpowietrznika nie odkręcałem - często jest zapieczony i można go ukręcić.

 

Przy okazji jak masz już rozkręcone obudowy pasa warto odkręcić także obudowę rozrządu - sprawdzić stan wałka oraz przedmuchać kanały smarujące krzywki - często się zapiekają i stąd szybsze zużywanie się wała.

 

 

 

P.S. Ja nie musiałem manewrować przy skręcaniu rozrządu tak jak kolega, gdyż miałem ściągnięty cały rozrząd przy zablokowaniu koła zamachowego nie ma takiej możliwości.

Poza tym znaki na kole zębatym wała rozrządu oraz na obudowie mają pewną tolerancję.

 

Ode mnie tyle.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Zwlaszcza pierwszemu koledze"masqo"superowski opis prosty-logiczny cos dla takiego laika jak ja.....

 

PEWNIE ZE WOLALBYM POJECHAC DO MECHANIKA ZAPLACIC I MIEC Z GLOWY ALE....kumpel jakies dwa tygodnie temu wymienial w golfie rorzad i zaplacil tylko 700 euro nie wiem czy ma tam lancuch czy pasek ale troszke dal...W miejscowosci ktorej mieszkam jest autoryzowany punkt BMW ale jak znam zycie kupe kasy beda chciec...a do byle jakiego makarona-mechanika nie dam bo wiem jak oni robia-na sztuke i za duze pieniadze.....wiec wole to zrobic sam.JESZCZE RAZ BARDZO DZIEKUJE !!

 

MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE CO WYMIENIC JESZCZE PODCZAS TAKIE WYMIANY PASKA ROZRZĄDU ???? wyczytalem ze inne paski tez tylko gdzie je mam kupic??? na allegro kupie komplet do rozrzadu ale reszty pasków nie moge znalesc ????? hmmmm

CO SĄDZICIE O TYM ??????

 

http://www.allegro.pl/item259291772_bmw_e36_316_91_94_skf_.html

 

http://www.allegro.pl/item261351245_rozrzad_bmw_e30_e34_e36_1_6_1_8_m40_dayco_ina.html

 

http://www.allegro.pl/item264399607_rozrzad_kpl_bmw_e30_1_6i_e36_1_6i_1_8i.html

 

http://www.allegro.pl/item258271127_rozrzad_kpl_wzmacniany_bmw_3_i_5_silnik_m40.html

 

KTORY NAJLEPIEJ WYBRAC???? KTORY NAJLEPIEJ KUPIC ?????

 

Pozdrawiam

 

markus

Opublikowano

Ja mam u siebie zamontowany komplet SKF - pasek jest Gates`a rolka prowadząca niemiecka - a npinające -japońskie- kosztowało mnie to 310zł - a co do tych innych pasków to pozostają dwa klinowy (alternatora i pompy wody) i drugi do pompy wspomagania(oba Boscha)koszt ok. 30-40zł za komplet -mówię o cenach ze sklepu nie o allegro( co do nich to się nie orientuję)a i nie wiem jak jest jak masz klimę - czy jest tam pasek czy nie)

Mam nadzieję że wymiana pójdzie ci bez problemów. Tylko powoli- poświęć sobie na to cały dzień ale zrób to jak należy i bez komplikacji.

masqo
Opublikowano
Jak juz wszystko poskrencasz najpierw zrób próbę tn nałóż klucz 22 na wał i obkreć według wskazówek zegara bo jak pokrecisz już rozrusznikiem może być za późno. PZDR Nie jest to az takie trudne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.