Skocz do zawartości

Naprawy 29.10 - Wymiana piasty - opis i zdjęcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

tak sobię myśle że skoro robie naprawy mam aparat a jest sporo ludzi ktorzy by chcieli zobaczyc jak cos naprawic, bede co jakiś czas przy każdej mojej ingerencji w E32 zamieszczał zdjęcia z czynności naprawczych ;-)

 

na początek wymiana piasty koła przedniego, pacjent BMW e32 730i - 1990r.

 

 

objawy:

- szumienie podczas jazdy dochodzące z przedniego koła

- dosłownie wycie jak odrzutowiec przy skręcie w prawo, przy skrecie w lewo zupełna cisza.

 

narzędzia potrzebne:

 

- podnośnik

- klucz do odkręcenia koła

- klucz do piasty (najlepiej nasadowy - rozmiar chyba 46)

- WD40

- młotek

- śrubokręt płaski

 

potrzebne części:

 

- piasta z łożyskiem (zamiennik koszt ok. 180zł)

 

Rock'n'Roll

 

:D

 

1. Na początek należy podnieść auto na podnośniku, zaciągamy hamulec ręczy wrzućmy jeszcze jedynkę, wstawmy coś pod tylne koła i szukamy (jeżeli progi masz kiepskie) dobrego miejsca do podniesienia samochodu.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4281.jpg

 

2. Odkręcamy luzujemy śruby od koła i od piasty, później autko w gore, ściągamy koło i co widzimy :D naszą kiepską tarczę (w moim wypadku)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4284.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4287.jpg

 

3. Odkręcamy jarzmo i ściągamy z tarczy, należy również odkręcić mocowanie tarczy do piasty

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4291.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4294.jpg

 

4. Zbijamy piastę i czyścimy mocowanie

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4295.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4296.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4297.jpg

 

5. Zakładamy nową - nabijamy ją na ośkę przez np dreweinko, a potem niestety trzeba uzyc rurki zeby wbijac przez lozysko zeby uniknac wybicia lozyska z piasty

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4300.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4301.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/piastae32/images/img_4304.jpg

 

6. Dokręcamy śrubę piasty bardzo mocno, na jakiejś stronie pisało że nacisk ma miec oko 250Nm to z taka siła mozna autko dzwignąc (prawie)

 

Cały potrzebny czas to ok. 40 minut - mi zajeło to około 120minut poniewaz:

 

- musiałem jechać w nocy pozyczyc od kogos tak ogromny klucz do odkrecenia piasty! Miałem rownież zapieczoną srubę trzymająca tarcze którą musiałem rozwiertac a potem dorobić podobną :-) ogólnie bardzo fajnie się to robiło ;D pifko muzyka z Buni i jazda

Edytowane przez NIrVaNA
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.