Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jezeli rura pod waszym zaworem, EGR wyglada tak:

http://images34.fotosik.pl/9/bd45ad2f646fe498m.jpg

 

oznacza to, ze pora najwyzsza wyszyscic zawor EGR i przy okazji kolektor.

 

co bedzie potrzebne??

-klucze do odkrecenia rury z zaworem EGR oraz kolektora

-nowe uszczelki pod kolektor (ok. 8zl x 6szt.)

-srubokret lub jakis patyczek

-szczoteczka do zebow :)

-benzyna ekstarkcyjna

-jakies szmatki

-szuszarka (nie jest konieczna)

-cierpliwosc :)

 

najpierw odkrecamy rure z zaworem EGR. musicie zobaczyc jak jest u was bo widzalem rozne zawory. u mnie zawor jest

 

na rurce z kolankiem. na dole rurki odkrecamy opaske od rury idacej od IC, potem opaski na gumowym laczeniu EGR z

 

kolektorem a nastepnie rurke z boku zaworu EGR, ktora idzie do bloku silnika.

http://images31.fotosik.pl/9/449f69ab2bf5c8a7m.jpg

 

jak widac, zawor byl bardzo zasyfiony:

http://images34.fotosik.pl/9/326bef636544da34m.jpg

 

teraz srubokretem lub jakims patykiem wydlubujemy ten caly mazut, ktory zalega w rurze. jak juz pozbedziemu sie z

 

grubsza tego syfu to nalewamy do rury troche benzyny i beltamy :) uwazajac, zeby sie nie pochlapac. jak sie wybelta

 

wiekszosc syfu to nalewamy znowu, bierzemy szczoteczke do zebow i czyscimy sobie dokladnie caly silownik zaworu i

 

tam gdzie siegniemy. po czysczeniu powinno to wygladac mniej wiecej tak:

http://images33.fotosik.pl/9/13f798389f9b8b10m.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/9/ccdf3a59ea0b0df6m.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/9/31ab50317e9fd8efm.jpg

 

widzicie ta mala dziurke w "bączku" zaworu?? to wlasnie przez nia wylatuje olej i paskudzi nam rure pod zaworem.

 

z kolektorem jest troche wiecej roboty. trzeba odkrecic wspornik kolektora, odczepic weze biegnace pod nim, odczepic

 

wtyczke od czujnika temp. powietrza i jakis wezyk (nie wiem od czego on jest) i w koncu odkrecic kolektor. pozrywac

 

stare uszczelki. uwazac nalezy przy tym, zeby resztki uszczeliki nie wpadly nam do srodka silnika. mi niestety

 

wpadla ale wyciagnalem ja sposobem. wsadzilem tam gumowy wezyk i zassalem ustami i na moje szczescie sie udalo :)

 

kolektor tez byl zasyfiony:

http://images33.fotosik.pl/9/055d54e935f47d02m.jpg

 

metoda podobna jak wyzej, srubokretem wydlubujemy mazut tak jak mozemy siegnac, potem zalewamy benzyna i beltamy. ja

 

zostawilem zalany kolektor na cala noc. mozna by tez uzyc np. wyciora do mycia butelek i czyscic nnim kazdy wylot.

 

dopiero teraz na to wpadlem :) jak mamy kerchera to mozemy walnac nim kolektor :)

 

kolektor po myciu wyglada jak ponizej. niestety nie domyjemy go tak jak EGR bo trudny dostep.

http://images31.fotosik.pl/11/6fbe17b25a6bf4fcm.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/11/2b10aa08fa965a38m.jpg

 

tak suszylem kolektor z wody :)

http://images32.fotosik.pl/11/20b30c651141ef34m.jpg

 

tak wygladal po wysuszeniu - rewelacji nie ma ale jest lepiej niz bylo.

http://images31.fotosik.pl/11/24b8a01c08b73ea9m.jpg

 

teraz skladamy wszystko do kupy i cieszymy sie czystym zaworem EGR i kolektorem. chcialem jeszcze wyczyscic

 

intercooler ale to wiazaloby sie z jego wyjeciem, a zeby wyjac IC trzeba wyjac chlodnice wiec za duzo roboty :)

przy okazji mozna poodpinac wszystkie wezyki biegnace do EGR i kolektora i je przedmuchac bo pewnie w nich tez

 

bedzie olej.

jak na razie nie zauwazylem roznic po czyszczeniu, no oprocz tego, ze teraz rura pod zaworem jest czysciutka. do

 

momentu az sie zawor znowu nie zasyfi :)

 

niestety po spojrzeniu do wnetrza silnika moim oczom ukazalo sie takie oto paskudztwo:

http://images32.fotosik.pl/11/a2070890ce18ffd4m.jpg

 

wydlubalem ile sie dalo, zeby wyczyscic to porzadnie trzebaby bylo sciagac pokrywe zaworow a to w sumie robota bez

 

sensu bo za jakis czas wszystko znowu bedzie usyfione :(

 

tagi: EGR, zawor, zawór, odma, czyszczenie

Edytowane przez Deacon
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano

No nareszcie opis ;D

Gratuluje i dziekuje - na pewno ludzikom sie przyda.

U mnie EGR (nieczyszczony) wyglada przynajmniej 20krotnie lepiej niz u Ciebie. Mam lekki nalot na samym zaworku.. a u Ciebie widac ze "maz" ograniczala przeswit rury. Chociaz i tak nie jest zle. Widzialem GORSZE o kilka lat mlodsze ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.