Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem taki że od jakiegoś czasu w silniku m30b30 słychać jest dziwne stuki (klekot) przy spokojnej jeździe 2tys. do 3tys. obr. mechanior stwierdził że panewki albo sworznie nic by w tym nie było dziwnego tylko że raz słychać klekot a raz pojedyncze stuki w rużnycz odstępach czasu.

Jakiś czas temu zatankowałem jakiegoś badziewia (gazu) i BUM

zablokowało przepływke żeby jechać dalej wbiłem klape i kicha bo odpalam na Pb więc odpiołem przepływke i odziwo niema żadnego stukania cichutko.

I tu moje pytanie czy przepływka ma duży wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu, jeżeli jest odpięta to komp wchodzi w tryb awaryjny.

Czytałem też że komp zmienia mapy paliwa i zapłonu dostosowójąc się do warunków.

Bo myśle że to albo spalanie stukowe albo zawcześny zapłon,

pierwsze co mi się nasówa to reset kompa a potem sprawdzić błędy,może walnięty jest jakiś czujnik.

Świece wymieniłem i wyregulowałem zaworki bo to pierwsze mi przyszło do głowy.

Prośil bym jeżeli ktoś się oriętuje w tych sprawach o pomoc.

 

Pozdr.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Nikt nic nie wie a mnie się sprawa trochę wyjaśniła mechanior miał racje

chyba panewki korb. siadają.

Ile jeszcze może silnik wytrzymać jeżeli nie jest zapóźno je wymienić,

pewno zaraz mnie zjedziecie że tak bez szlifu ale wymienić to 4h roboty a w poważne remonty nie chce się pchać.

Jak nic z tego nie będzie to będe musiał poszukać jakiegoś zdrowszego motora.

 

pozdr.

Opublikowano

jak już słychać porządnie panewki to jest źle!

nie widząc tego nie określisz ile jeszcze zrobisz wszystko sie okaże jak je ściągniesz i zobaczysz jak wygada wal

upewnij się jeszcze czy to nie sworznie

Opublikowano

kiedys w mojej byuni jak sie odezwaly panewki zrobiłem chyba 20-30km i koniec :/

 

wymieniłem cały motor (wcześniej na forum o tym pisałem)

 

mechanik jak rozebral autko ,,, hehe to aż mu szczenka opadła :D

 

pierwszy tlok zostal w cylindrze tzn jego gorna czesc :-) reszta wyszla jak wyszla to nietrafila w blok i sila uderzenia zlamala sworzen ktory wybil dziure w korpusie blok i na tym koniec M30B30 byl :D

 

a ja sie cholowalem z czestochowy do krakowa w nocy :D

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano

jak się już przekręci panewka do lipa ale są szanse że jak w miarę szybko to zrobisz i nie dojedziesz go to przy dobrych wiatrach skończy sie tylko na wymianie panewek

a problem tym że BMW to nie jest tam jakiś pierwszy lepszy brzęk osiek który kręci z bieda do 5 tyś obrotów lecz ten motorek ma gwizdać więc obrócona panewka to jest "wyrok"

Opublikowano

Dzięki za pocieszenie, myśle że nie będzie tak żle chyba że to sworznie

sprawdzałem ciśnienie oleju i rewelka na rozgrzanym silniku na wolnych obr. nie schodzi poniżej 2 atm. a olej już swoje ma, wystarczy zwiększyć obroty i zaraz jest 4 atm.

A jak jest z częściami do M30B30 bo na necie panewek nie znalazłem.

Opublikowano
No i jest, panewka na 6 korbie niewiele brakło i korba zrobiła by otworek w bloku. Wał jest ok. korba też wymienić poskładać i jazda.
Opublikowano

Oczywiście wymienione wszystkie misa już zakręcona jutro jeszcze olej zalać tylko niewiem jaki lałem do tej pory minerał ale myśle zalać półsyntetyk,na minerale ciśnienie miał dobre nawet z walniętą panewą to i na półs. powinien mieć dobre,a napewno jest lepszy.

 

Pozdr.

Opublikowano

Równe 100 zł i nawet mieli na sklepie.

Ogólnie naprawa zamknie się 250 zł ciekawe ile serwis by zaśpiewał.

Opublikowano
Oczywiście wymienione wszystkie misa już zakręcona jutro jeszcze olej zalać tylko niewiem jaki lałem do tej pory minerał ale myśle zalać półsyntetyk,na minerale ciśnienie miał dobre nawet z walniętą panewą to i na półs. powinien mieć dobre,a napewno jest lepszy.

 

Pozdr.

Cooo! jak lałeś mineralny to lej mineralny bo inaczej będziesz go rozbierał co do śrubki :duh:

nie skacze się tak z jednego na drugi

Opublikowano

Chyba że się wypłuka silnik ale masz racje kupie lepszej jakości minerał,

ale silnik i tak przepłukam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.