Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem 14 letniego BMW e36 325i kat i niestety już pojawiły sie "małe" problemy mianowicie okazało się że klimatyzacja jest nieszczelna, jak koleś podłączył przewody żeby ją nabić to gaz zaczął uciekać i było słychać głośne "syczenie" oraz wspomaganie szwankuje na wysokich obrotach silnika działa bez zarzutu ale na niskich kierownice trzeba skręcać z całej siły dwoma rękami (kobieta nie da rady skręcić kierownicy w miejscu) spradzilem płyn i jest cały zbiorniczek jak myślicie co prawdopodobnie mam do wymiany (pytam się bo jutro jade do warsztatu i mają mi wycenić naprawę i niechce żeby nacieli mnie w balona :wink: ). Przebiego to 130tkm udokumentowany książką serwisową i fakturami z serwisu (samochód od nowości jest w Polsce i był zarejestrowany na kobietę)

Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam

Kamil
Opublikowano

No w klimie to masz gdzieś spory ubytek - łatwy do namierzenia i zatkania - no chyba, że na kompresorze ucieka - tu nie bardzo można się wypowiedzieć.

 

No a wspomaganie - jeżeli pasek jest ok i się nie ślizga, to pompa wspomagania pewnie szwankuje.

Opublikowano
Pasek jest w porządku mocno naciągniety tylko jak silnik jest na niskich obrotach słychać skrzypienie które dobiega od pompy :? a jeszcze jedno pytanko czy w serwisie sprawdzą mi czy sprężarka od klimy i skraplacz są sprawne czy okaże się to dopiero po uszczelnienu i nabiciu klimy ?
Kamil
Opublikowano
Nieszczelność klimy powinni Ci określić od razu w warsztacie gdzie nabijałeś klimę. Po to teraz używają barwników,żeby widzieć ewentualne nieszczelności. Co do wspomagania, to prawdopodobnie masz pompę do wymiany, ale zacznij od wymiany paska klinowego, możliwe że jest juz na tyle wytarty,że się ślizga. Koszt pompy od wspom. to używka 200-300zł(orginał),nowa podróbka 300zł(robią takie w Rudzie śląskiej-12miesięcy gwarancji).
Opublikowano
kurcze to nieźle narazie mnie kosztuje ta radość z jazdy ledwo zdążyłem po wymieniać tulejki wahaczy z tyłu mocowania amorków a tu już następne koszty aj mam nadzieje że będzie dobrze :) wielkie dzięki za odp jutro dam znać co jest do wymiany pozdrawiam.
Kamil
Opublikowano

Sprawność sprężarki generalnie sprawdza się po nabiciu klimy - wiąże się to z tym, że do gazu dodawany jest olej, który smaruje sprężarkę - bez niego by się zatarła.

 

Wydatkami się nie przejmuj - to co masz to drobiazgi - w kilkunastoletnim aucie mają prawo się pewne rzeczy popsuć - a jeżeli faktycznie trafiłeś na rodzynka z małym przebiegiem i do tego niezłym silnikiem to tylko się cieszyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.