Skocz do zawartości

problem z ABS-em tylko po ostygnięciu silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam:!: po ostygnięciu silnika i ponownym uruchomieniu nie gaśnie mi kontrolka ABS-u (po kilkunastu przekręceniach kluczykiem w pozycję zapalenia się kontrolek gaśnie kontrolka ABS-u lub włączeniu silnika i przejechaniu krótkiego odcinka zgaszeniu go i uruchomiemiu ponownym,można wówczas gasić go i uruchamiać i jest ok! do momętu ostygnięcia silnika). Gdy nie gaśnie czuć że przekaźnik od zasilania modułu sterującego stuka dwa razy a gdy jest dobrze tylko raz (podejrzewa że może być wina cewki lub styków tego przekaźnika albo niedostateczne połączenie z masą przekaźników czy modułu sterującego może ktoś wie w którym miejscu są one podpięte ze schematu wiem że są oznaczone symbolami G202 i G203.Może ktoś miał podobny problem i podsunie inne rozwiązanie.Dodam że akumulator jest sprawny ma napięcie 12.5V a moja bma to e-36 1.8 M40 1991r
Opublikowano

bez urazy, ale forum jest po to, by dzielić się informacjami z doświadczeń a nie udzielać rad udawania się do servisów, gdzie każdy droge zna :!: chyba że jesteś servisantem to odpowiedź jest zrozumiała.

Czekam na konstruktywne rady możliwości nie jest tak wiele, by nie dojść samemu, z pomocą życzliwych ludzi. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano

Schemat trzeba sciagnac z tego linku:

http://s007.wyslijto.pl/?file_id=36428678239112933959

Tłumaczenie do schematu:

1.front power distribution box - skrzynka bezpieczników

-fuse - bezpiecznik

2.ABS pump motor relay - przekaźnik pompy

3. ABS relay - przekaźnik zasilający moduł sterujący

4.brake light switch - włącznik świateł hamowania

5.instrument cluster - deska wskaźników

-ABS warn IND - lampka sygnalizacji ABS-u

6.ABS hydraulic unit - urzadzenia hydrauliczne ABS-u

-pump motor sensor - czujnik pompy

-valve - zawory sterujące

7.ABS speed sensor - czujniki ABS-u

8. Slip control module ABS - moduł sterujący ABS-u

9.Data link connector- wyjścia do wtyczki diagnostycznej

10.ABS brake pedal travel sensor - czujnik skoku pedału hamulca.

 

Mam pare pytań związanych z pracą modułu sterującego do zamieszczonego schematu elektrycznego:

Może ma ktoś schemat elektryczny modułu sterującego,

Chodzi mi o współprace tego modułu z przekaźnikiem zasilającym z bezpieczników F21 i F10. Czy lampka sygnalizująca jest sterowana tylko przez ten przekaźnik (dostaje mase w punkcie G202, a steruje go układ wzbudzenia cewki tego przekaźnika poprzez moduł, czy dostaje mase niezależnie od przekaźnika w punkcie G203 przy module sterujacym :?:

Czy wszystkie urządzenia ABS-u (pompa , zawory hydrauliczne sterujące, czujniki prędkości kół, włącznik świateł hamowania, czujnik skoku pedału hamulcai czujnik pompy) ich wadliwa praca jest zabezpieczona lampką kontrolną ABS-u :?:

Jak jest z czujnikiem prędkości obrotowej kół czy kontrolka sygnalizacyjna ABS-u sygnalizuje świeceniem wadliwą prace już w momencie przekręcenia kluczyka, w pozycje zapalenia sie kontrolek czy dopiero po osiągnięciu prędkości 8 km/h (Czyli właczenia sie gotowosci pracy ABS-u) :?:

 

Zrobiłem test przekaźników tych w skrzynce bezpieczników.

Zdjąłem ich obudowy i wpiąłem w układ by podejrzeć prace styków (jedynie przekaźnik pompy mial mały slad przypalenia co przeczyscilem drobnym papierem) na zimnym silniku przekaźnik zasilajacy moduł łapał styk i puszczał, a po zapaleniu silnika wyłąceniu go i ponownym uruchomieniu przekaźnik ten łapał i trzymał (mam przypuszczenia, że moze cewka sciagajaca styki, nie dziala za kazdym razem - moze ktos zna rezystancje dobrze działajacej cewki) :?: Przed zdjecie przekaznikow, trzeba zapamietac ich polozenie, by ich nie zamienic miejscami i zaznaczyc , przed rozbiorka, polozenie obudowy wzgledem podstawy przekaznika i wkladajac je w instalacje wlozyc w takim samym ukladzie by nie obrocic ich, bo moga sie zamienic polozenia pinow.

Ktos napisal, ze po nacisnieciu pedalu hamulca i przekreceniu kluczyka czuc uderzenie w stope, co jest testem prawidlowo dzialajacej pompy, z moich obserwacji odkrytych przekaznikow widzialem ze uderzenie jest ale przekaznik pompy nie daje napiecia na pompe, czyli nie daje to odpowiedzi, ze pompa jest sprawna. A w tym momencie napiecie dostaja sterujace zawory hydrauliczne i stad to uderzenie, a pompa dostaje napiecie dopiero po uruchomieniu ABS-u czyli w trakcie jazdy, gdy przesteruje go moduł.

Może ktos zna odpowiedzi na moje pytania(ma zdjecia rozebranego modułu i schemat elektryczny), prosze o odpowiedz, za co z gory dziekuje i pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.