Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Myślałem o podniesieniu mocy w mojej BMW 525d (do wiadomości podam, że to silnik z common rail). Orginalnie BMW zaopatrzył silnik w 163KM a po zmianie można uzyskać ok 191KM ( moment obrotowy z 350Nm na 400Nm ). Mam tylko taki dylemat, autko ma juz nabite 260tys km w ciągu 6 lat. Chociaż jeździ jeszcze na syntetyku i cała eksploatacja auta jest potwierdzona regularnymi wizytami w serwisie to jednak jest już sporo. Silnik po diagnostyce komputerowej jest w jak najlepszym porządku.

 

Pytanie mam takie, czy warto to robić i czy ktoś może podzielić się odczuciami z tuningu tego silnika? Od ilu obrotów można odczuć ciąg turbiny? Obecnie wciska w fotel po przekroczeniu 2400obr/min. Czy możecie podać jakieś wykresy z hamowni. I jak ma się podatność na uszkodzenie sprzęgła w aucie gdy np moment obrotowy max wchodzi już od 1700 obr? Słyszałem ogólnie o chiptuningu E46 2.0d oraz z E39 najczęściej tuningowany silnik to 3.0d. Nie spotkałem się z tuningiem 525d Jednak 2.5d jest sporo mniejszy od 3.0d i przy wadze 1680 kg netto ma co robić. Nie wiem czy tak wyżyłowany nie skończy się zbyt szybko silnik lub turbina? Co o tym myślicie? Ktoś jeździ na takowym zawirusowanym wiecej niż 3 lata?

Zmiana mocy napewno da się we znaki najbardziej turbinie. Czy jest sens wymieniać na wiekszą turbine np od 3.0d? i jaki efekt by to dało dodatkowo w KM?

Opublikowano
Witam

 

Myślałem o podniesieniu mocy w mojej BMW 525d (do wiadomości podam, że to silnik z common rail). Orginalnie BMW zaopatrzył silnik w 163KM a po zmianie można uzyskać ok 191KM ( moment obrotowy z 350Nm na 400Nm ). Mam tylko taki dylemat, autko ma juz nabite 260tys km w ciągu 6 lat. Chociaż jeździ jeszcze na syntetyku i cała eksploatacja auta jest potwierdzona regularnymi wizytami w serwisie to jednak jest już sporo. Silnik po diagnostyce komputerowej jest w jak najlepszym porządku.

 

Pytanie mam takie, czy warto to robić i czy ktoś może podzielić się odczuciami z tuningu tego silnika? Od ilu obrotów można odczuć ciąg turbiny? Obecnie wciska w fotel po przekroczeniu 2400obr/min. Czy możecie podać jakieś wykresy z hamowni. I jak ma się podatność na uszkodzenie sprzęgła w aucie gdy np moment obrotowy max wchodzi już od 1700 obr? Słyszałem ogólnie o chiptuningu E46 2.0d oraz z E39 najczęściej tuningowany silnik to 3.0d. Nie spotkałem się z tuningiem 525d Jednak 2.5d jest sporo mniejszy od 3.0d i przy wadze 1680 kg netto ma co robić. Nie wiem czy tak wyżyłowany nie skończy się zbyt szybko silnik lub turbina? Co o tym myślicie? Ktoś jeździ na takowym zawirusowanym wiecej niż 3 lata?

Zmiana mocy napewno da się we znaki najbardziej turbinie. Czy jest sens wymieniać na wiekszą turbine np od 3.0d? i jaki efekt by to dało dodatkowo w KM?

 

25-30 KM wzrostu mocy to niezbyt wyżyłowany program, jeśli jest to robione w profesjonalnym zakladzie z głową to nic sie nie powinno dziać.

 

Jeśli mówisz, ze Twój silnik jest w idealnym stanie to moim zdaniem nawet pomimo przebiegu nie ma przeciwskazań. Ale z pewnoscią hamownia z serii prawde Ci powie.

 

U mnie (2.0d) jest zrobiona korekta seryjnego programu (wstępna i bardzo lekka), z serii 136 KM auto teraz ma ok 150-155 KM i powoli czuć róznice. Zbiera sie tak od ok 1750 obr/min ale wyrażnie lepiej idzie w przedziale 2500-4000 obr. To jest pierwszy program, który bedzie jeszcze korygowany, docelowo widze u siebie 160-165 KM i jakieś 340-350 Nm.

 

Jeśli szukasz wykresów to musisz przejrzeć strony zakładów, które sie tym zajmują, Masters, TTC, Goduła

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.