Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Zauważyłem luz na wałku maglownicy,tym który połączony jest z kołem kierownicy. Porostu ruszając ręką wałek na boki wyczuwalny jest dość spory luz i słyszalne stuki. Mam pytanie czy istnieje możliwość wymiany[prawdopodobnie] łożyska na tym wałku?
Opublikowano
Obawiam sie ze za stukanie w maglownicy moga nie byc odpowiedzialne zadne lozyska. Jesli sa to delikatne luzy to byc moze da sie ją zregenerowac. Ale w bmw zadko kiedy da sie usunac luzy z maglownicy. Obawiam sie ze moze cie czekac wymiana. Dosc spory wydatek. Na twoim miejscu pojechalbym do jakiegos mechanika od tych spraw zeby ladnie sprawdzil i okreslil stan maglownicy.
Opublikowano
Tak się składa że jestem mechanikiem ,co prawda z zamiłowania ale stażem kilkunastoletnim. Do mechaników[bez obrazy] jakoś nie mam zaufania,jeżeli już to tylko korzystam z porad. A nawet w zeszłym tygodniu miałem przypadek, ustawiałem zbieżność w samochodzie kolegi[e36 2.0] i okazało się że miesiąc wcześniej wymieniali mu sonde lambda. A będąc w kanale zauważyłem że tak ją zamontowali że kabel opierał się o wał napędowy i nie wiele brakował żeby sie przetarł i zmasował z wałem,aż strach pomyśleć o wydatkach jakie by mogły być. Sonda była wymieniana w naprawdę dobrym warsztacie firmowym[nie mylić z autoryzowanym] w Krakowie cieszącym się dobrą opinią. A wracając do maglownicy to założyłem temat bo nigdy tego nie rozbierałem wiec pytam bo może ktoś to rozbierał. To fakt że były luzy co prawda niewielkie ale były na listwie ,ale z tym sobie poradziłem ponieważ BMW w tym modelu ma możliwość kasowania luzu specjalną śrubą,którą wystarczy dokręcić [bardzo ostrożnie] i po problemie. Natomiast ten luz jest ewidentnie na wałku. Tak jak pisałem wyżej, można to stwierdzić gołym okiem. Ośka ta na pewno jest w jakiś sposób łożyskowana tylko pytanie w jaki i czy można to wymienić. A jeżeli nie to mam pomysł żeby dorobić specjalną redukcję ,nabić ją w korpus maglownicy i zastosować dodatkowe łożysko zewnetrzne bo jest miejsca na tyle. Maglownica działa bez zarzutu,zero jakichkolwiek wycieków itp. W czasie jazdy w sumie też nawet stuków nie słychać. Ale dłuższa eksploatacja z takim luzem wałka może doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć!!

XBMW ja mam zamiar regenerować swoją maglowicę, ale jeszcze nigdy tego nie rozbierałem, kupiłem cały zestaw uszczelnień i tulejek. Możesz dać parę porad jak się do tego zabrać.

Dzięki!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.