Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klime dezynfekowalem juz stosunkowo czesto (vide: moje doswiadczenia w innym watku) ale dzis zdecydowalem sie po raz pierwszy (auto ma trzy lata) na uzupelnienie srodka chlodzacego. Ubytek byl jak na ten okres niewielki. Zalecana ilosc: 810 ml, wypompowano 790 ml. 20 ml na trzy lata to ponoc nieduzo.

Pomimo tego. Po wyjezdzie z warsztatu jazda probna i subiektywne wrazenie, klima chlodzi jeszcze lepiej niz poprzednio :clap:

 

Piotr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopuszczalny ubytek naturalny to do 15% rocznie, więc masz bardzo dobry wynik.

Odnośnie tego, że lepiej chłodzi - możliwe. W końcu im więcej, tym lepiej. W E34 można to dobrze zauważyć, jak ilość spada z 1500 do na przykład 600g, klima chodzi, ale znacznie spada wydajność.

Kai
Opublikowano

jeszcze bardziej chłodzi to juz chyba ciężko wytrzymać w aucie

ja myślałem że ta autamatyczna klima troche jest inteligentniejsza czyli jak podnosisz temperaturę to z kratek ale wszystkich płynie zimne zmieszane z ciepłym powietrzem ale nie po prostu tylko zmniejsza ilość kostek na wyświetlaczu czyli mniej powietrza zimnego daje a jak sie przegnie z temperturą w góre to dmucha gorące na przednią szybę i zaraz uszy palą

ja praktycznie uzywam tylko tych nawiewów na boczne szyby a środkowe dysze mam prawie przymkniete i max do góry i na boki

Pozdrawiam

Opublikowano
jeszcze bardziej chłodzi to juz chyba ciężko wytrzymać w aucie

 

Nie, rzecz w tym, ze majac chlodniejsze powietrze do dyspozycji, szybciej osiagnac mozna zadana temperature.

 

 

ja myślałem że ta autamatyczna klima troche jest inteligentniejsza czyli jak podnosisz temperaturę to z kratek ale wszystkich płynie zimne zmieszane z ciepłym powietrzem ale nie po prostu tylko zmniejsza ilość kostek na wyświetlaczu czyli mniej powietrza zimnego daje a jak sie przegnie z temperturą w góre to dmucha gorące na przednią szybę i zaraz uszy palą

ja praktycznie uzywam tylko tych nawiewów na boczne szyby a środkowe dysze mam prawie przymkniete i max do góry i na boki

Pozdrawiam

 

Ja mam wrazenie, ze inzynierowie troche przedobrzyli i ta automatyka jest ZA inteligentna. Stara sie zapobiec zaparowaniu przedniej szyby gdy wewnatrz jest duzo chlodniej niz na zewnatrz, stara sie stworzyc na przednich siedzeniach dwie strefy klimatyczne o roznych parametrach (oddzielna regulacja temperatury dla kierowcy i pasazera) i temu podobne. Czesto tak bywa, ze gdy chce sie za dobrze to wychodzi bardzo lichutko :norty:

 

Cieple powietrze na przednia szybe jest kierowane niestety nie tylko gdy "przegniemy z temperatura w gore". Na przednia szybe nie mozna w ogole skierowac chlodnego powietrza!

 

Przymkniete srodkowe dysze tez juz oczywiscie testowalem. Troche bez sensu, miec wyloty klimatyzowanego powietrza po to aby nagminnie miec je zamkniete, nie mowiac juz o halasie, jaki w tym wariancie powoduje powietrze probujace sie "zmiescic" w pozostalych dyszach.

 

Najgorsze jest to, ze pomimo coraz to nowych werscji CIP (teraz juz 25.xx) ktore bialo-niebiescy proponuja, w zakresie klimy nie ma zadnych zmian :cry:

 

Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.