Skocz do zawartości

Chłodzenie silnika - ubytek płynu, syczenie - POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam 523i Touring Automat rok prod. 1998. Dziś gdy ostro przyspieszałem na tzw. "Kick Down" zauważyłem po zatrzymaniu się, że pod pojazdem znalazł się płyn z chłodnicy i z prawej strony patrząc od frontu w kierunku szyby wydobywał się dziwny syk i para wodna. Dodatkowo na tablicy rozdzielczej po prawej stronie wskaźnik temperatury po przejechaniu kilkuset metrów może kilometra dochodzić zaczyna do czerwonej krechy. Za kilka chwil gdy znów ruszam i jadę po odstaniu i wychłodzeniu motoru nieraz wskazówka temperatury zbliża się do czerwonej kreski to powraca na środek, jak skręcam lub zmieniają się obroty to albo wraca na środek albo się grzeje. Nie wiem, co się stało. Silnik moc posiada, przyspiesza tak jak trzeba, nie ma dziwnych odgłosów. Pomóżcie i powiedzcie, czy to droga sprawa naprawa takiego czegoś i co to może być. Ten wiatrak od tego Visco kręci się i gdy gazu dodaję kręci się szybciej tj. działa. Wszystko inne również działa. Pokazuje się jakiś niemiecki komunikat odnośnie temperatury. Wiem, że nie można pozwolić, by wskazówka doszła do czerwonej krechy i natychmiast wyłączam silnik by do tego nie doszło. Woda gotuje się w zbiorniku, syczy, para i plamy pod silnikiem. Czy to nie termostat, brak obiegu wody w silniku, uszczelka pod głowicą czy może coś innego?

Sprawa pilna. Z góry serdecznie dzięki za podpowiedź.

Opublikowano

Witam

 

Na wstępie chciałem przypomnieć, ja wspomniał Pete, ze nie ma potrzeby zakładania nowego wątku w tej samej sprawie.

 

Jeśli chodzi o Twój problem z temperaturą silnika, to prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów a w najgorszym wypadku obydwa.

 

Uszkodzenie termostatu i/lub pompy wodnej. Są to częste niedomagania w naszych samochodach.

Z tego co opisujesz, ze temperatura wzrosła po jeździe z pełny przyspieszeniem to wskazywałoby, że padła pompa wodna a konkretnie wirnik w pompie. Możesz to sprawdzić w taki sposób, że przejdź kilka kilometrów w taki sposób aby silnik nie przekraczał 2500 obr/min, wtedy nie powinna wzrosnąć temperatura. W moim autku miałem podobną sytuację.

Uszkodzeni termostatu często objawia się tym, że prawie za każdym razem, niezależnie od prędkości obrotowej silnika, temperatura będzie rosła. Czasem pomoże ustawienie nawiewu w ogrzewania na full ale nie zawsze. Przy uszkodzeniu termostatu często nie załącza się visko.

 

W mojej ocenie to jeden z tych dwóch elementów, choć stawiałbym jednak na pompę wodną.

 

Co do kosztów w Wa-wie to w moim przypadku wymiana pompy wraz z uzupełnieniem płynu wyniosła ok 330zł (w tym cena pompy wodnej). Wymiana termostatu 90zł sam termostat (pierwszy gatunek) i wymiana chyba 50zł.

 

Jeśli masz trochę umiejętności możesz to sam wykonać i będzie mniej kaski do wydania.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witam Serdecznie!

Sorki za niepotrzebne założenie nowego tematu, który pewnie wiele razy był poruszany, nie mogłem znaleźć.

Okazało się, iż zrobiła się dziurka w wężyku, od tego padł termostat, nie załączało się Visco oraz zapowietrzył się cały układ.

Termostat w hurtowni FOTA w Szczecinie 60 PLN, wymiana wraz z odpowietrzeniem układu i używanym w bardzo dobrym stanie wężykiem, uzupełnienie płynu chłodnicy 2l kosztowało 20 PLN - razem 60+20+ robocizna 60 PLN - koszt 140 PLN.

Ucieszyłem się, bo myślałem, że z 4-5 stówek popłynę a tu miłe rozczarowanie.

Mechanior wporzo, bardzo uprzejmy Pan MALAK ze Szczecina i wcale jak to ktoś napisał jego wiedza nie jest aż tak bardzo kosztowna aczkolwiek wiedza niezwykle profesjonalna i fachowa.

Visco ok, jak się okazało nowe prawie jest w mym autku.

Przestroga - spoglądajcie czasem na stan gumowych przewodów, od małej dziureczki, delikatnego pęknięcia można sobie silnik naprawdę załatwić.

Co do pompy wodnej, dowiedziałem się , iż najlepiej kupować z metalowym wirnikiem, najtrwalsza ponoć, należy na to zwrócić szczególną uwagę jak powiedział fachman.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.