Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam problem z moim e30 320iA. Gdy odpalam auto przy zimnym silniku wszystko chodzi OK, natomiast po rozgrzaniu zaczyna szarpać, strzelac z wydechu po mocniejszym nacisnięciu gazu, wogóle nie wkręca sie na obroty, i zaczyna gasnać, miałem mala nadzieje ze to filtr paliwa ale po wymianie nic się nie zmieniło.POMOCY. Ktos ma jakies sugestie?

Opublikowano
pierwsza sprawa czy auto jest na gazie? podejrzewam ze wina leży g gumie dolotu powietrza z przepływki do kolektora, moze być pęknięta lub lekko sparciała i łapie lewe powietrze. sprawdz to i daj znac. pozdro
IVI
Opublikowano
A tam w żadnej gumie.Strzela w dolot?Silnik widzi za bogatą mieszankę i przestawia zapłon w na wcześniejszy az zaczyna prychać-możliwe powody dwa-regulator ciśnienia na listwie paliwa,jest zepsuty i nie puszcza w powrót do baku,cisnienie wynosi np.4bary i zalewa silnik,sterownik nie daje rady wyregulować.Albo powód drugi -uwalona lambda,ja tak miałem,miesiące walki z wiatrakami,strzelanie w dolot,po każdym zapaleniu duszenie silnika-lambda pracowała ale podawała na powrocie napięcia wachające się pomiędzy 1,6 - 1,7 Volta,mieszanka steichometryczna czyli taka akurat ma lamdę wachającą się w granicach 0,4 - 0,6 Volta.W moim wypadku doszłem do tego tak-zamiast sondy podpiąlem układzik elektroniczny emulujący jej pracę(bo samo odpięcie nic nie da,sterownik nie wiedzieć jakim cudem nawet po kasowaniu ma zapamiętane jakies dziwne wskazania lamdy i dalej "kaszle")Kasowany MODIC-em.Jak nie umisz wykonać sam to kup se na alllegro emulator sondy lambda i podepnij w obieg i bedzie gitara :mrgreen: I UWAGA-czasami wymiana sondy nie pomaga ,u mnie problemem okazała się wiążka ,na zasilaniu sondy zamiast całkowitej masy pojawiały się jakieś dziwne cząstkowe napięcia!!!Więc moim zdaniem zacznij od sondy.powodzenia
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
u mnie przyczyną była guma od dolotu powietrza, najpierw niech chlopak sprawdzi proste podstawowe czynnosci w najprostrzy sposob, a potem zacznie studiowac to co napisales z jakiejs książki. pozdro
IVI
Opublikowano
Witam ja bym sprawdzil po pierwsze wszystkie weze dolot czy jest szczelny gume od przeplywomierza tak jak ktos juz tu pisal poprostu zeby nigdzie nie lapal lewego powietrza a pozniej stawil bym na kable lub juz jakas cewka padla to bym najpierw sprawdzil
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
Opublikowano
Do p.Marka:wiesz nie pisałem z jakiejś książki ,bo tego w książkach nie ma,przed wczoraj właśnie w ten sposób usunąłem ta usterkę w swoim bmw,dziurawa guma będzie powodowała niestabilne obroty biegu jałowego,zresztą jak dzieje mu się to od jakiegoś czasd i pisze ,że wymieniał już filtr paliwa,to myślę że ,że rzeczy najprostrze jak gumę sprawdził.Poza tym jest jedna wskazówka mówiąca z jego postu że to nie GUMA-cytuję "jak zimny to wszystko ok"-czyli silnik nie ma problemów z odczytaniem ilości litrów pobieranego powietrza,(dziurawa guma o której mówisz)lub przepływomierz(urządzenie pomiarowe),bo chwiałby również na zimnym,a problem zaczyna się gdy lambda dobierze temperatury i motronik przełacza z mapy sztywnej na odczyt składu mieszanki z sondy lambda.Poza tym guma powoduje słabnięcie auta ale nie strzały!!Piszesz że też tak miałeś-czyli co przy dziurawej ruerze dolotowej strzelał ci silnik,wybacz ale wątpię.A co do beemek-to naprawiam je sobie i swoim znajomym juz prawie osiem lat,co prawda wczesnij raczej silniki na l-jecie albo wczesnym motroniku,ale zawsze,więc jakies tam pojęcie mam,może nie udzielam rad za często i nie uważam się za jakiś autorytet ale jeśli coś piszę to wiem to z autopsji,peace i pozdrowienia
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
nie twierdze ze nie masz racji, ale koles pytał co ma zrobic,wiec trzeba mu w prosty sposob to przedstawic a nie jakimis ksiązkowymi zwrotami, moze on nie jest po samochodówce i nie wie do konca o czym mu piszesz. w tym co piszesz napewno jest prawda i masz chlopie racje ale przedstaw mu jasno zeby wiedział co ma robic i od czego zacząc. Pozdro kolego i szacuneczek
IVI
Opublikowano
kurde piszecie przedstaw prosto-więc tak jeśli sprawdzić ciśnienie paliwa i czujnik ciśnienia to trzeba auto na kanał i w obieg za filtrem paliwa a przed listwą wpiąc manometr i zmierzyć ciśnienie.Co do drugiej możliwości-sonda to tak :kanał,pod spodem jest tyczka od sondy i cztery kable,w kabel o kolorze czarnym wbic szpilkę i zwykłym woltomierzem zmierzyć na chodzącym silniku napięcie pomięzdzy szpilką a masą,pewnie będzie wynosić powyżej 1 volta .Wtedy niech napisze to będę radził dalej łopatologicznie.Ale najpierw ciśnienie paliwa!!
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.