Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam takie pytanko:

W moim 2,5 m20 ktoś założył przepłwomierz 083,nawet markerem na deklu było napisane 2.0. Postanowiłem coś z tym zrobić i znalazłem 082 ze skrzywioną klapką i bardzo ładnym środkiem,przełożyłem cały środek oprócz czujnika temperatury co jest na końcu przepływomierza(o ile to jest czujnik temperatury,bo wychodząc z takiego założenia dałem mu spokój i nie wymieniałem)

Sprężynę ustawiłem tak jak było w tym 082 i po odpaleniu i nagrzaniu silnika zanotowałem z wielkim uśmiechem na twarzy że auto wkręca się ze 2 razy szybciej a szczególnie powyżej 2,5-3tys..(nie wiem czy to tylko wrazenie bo auto w trakcie remontu blacharskiego i na ulicy nie sprawdzałem)

I teraz pytanko,czym różni się 082 od 083 ? na płytce ponencjometra tylko jeden numer się nie zgadza,a sprężyna na tym czarnym kółku wydaje mi się taka sama,wedle mojego rozumowania jeśli ten czujnik temperatury jest taki sam to mam piękny przepływomierz od 2,5?

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano

czujnik temp jest taki sam ale ta sprężyna ma inną charakterystykę.

od 2,5 jest twardsza ale może to być nieodczuwalne jeśli chodzi o osiągi ale może być lipa ze spalaniem.

Opublikowano
czujnik temp jest taki sam ale ta sprężyna ma inną charakterystykę.

od 2,5 jest twardsza ale może to być nieodczuwalne jeśli chodzi o osiągi ale może być lipa ze spalaniem.

 

Sprężyna wymieniona,Teraz chyba pasuje wybrać się na jakiś analizator spalin?

Jak się kalibruje przepływomierz?

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano

1-jak pali zimny i czy jego obroty są stabilne?

2-miernik i sprawdzić czy sonda po rozgrzaniu pracuje na biegu jałowym i na całym zakresie prędkości obrotowej

jeśli wszystko ok to olać analizator.

Opublikowano
1-jak pali zimny i czy jego obroty są stabilne?

2-miernik i sprawdzić czy sonda po rozgrzaniu pracuje na biegu jałowym i na całym zakresie prędkości obrotowej

jeśli wszystko ok to olać analizator.

 

Zapala normalnie,ale obroty po jakichś 10 sekundach saczynają falować(obrotomierz stoi równo,ale to słychać i czuć na budzie),to pewnie cośinnego niż przepływka bo z innym przepływomierzem robiło się tak samo.

Dziś wspawałem środkowy tłumik z katalizatorem,bo były dwie puste rury zamontowane i w dodatku nieszczelne.Z obserwacji na nowej przepływce,to wkręca się szybciej,przynajmniej tak mi się wydaje.

Sonda była wgnieciona lekko i będę ją wymieniał,czy będzie pasować od 2.0 24v(świeża z niemiec,bez gazu) siemensa?tam są kabelki żółty czerwony czarny i biały ,jak je podłączyć(o ile pasuje) mam też od 2.0 12v wygląda tak samo ale nie jestem pewien czy jest sprawna, wolał bym zamontować tą z 24v.

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.