Skocz do zawartości

Pomocy bo mechanicy sa bezradni !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W moim silniku E36 318i M40 coś piszczy, dzwoni i napewno nie są to paski bo dźwięk wydobywa się z okolicy wtrysków i pokrywy wałka rozrządu. Co to może być ? Pisk jest metaliczny jak by tarł metal o metal , jest on cykliczny , słychać czasem na biegu jałowym jak się rozgrzeje silnik to słychać głośniej , po rozgrzaniu piszczy w okolicach 1500obr/min po dodaniu gazu przestaje piszczeć. Ciekawe jest to że jak szybko dodam gazu i puszcze gaz to piszczenie słychać najgłośniej i to tylko jak spadają obroty. Jeśli odkręce na włączonym silniku korek wlewu oleju to piszczy w całym zakresie obrotów i jest to piszczenie ciągłe a po zakręceniu korka piszczy tylko w okolicach 1500obr lub po zdjeciu nogi z gazu. Rzaden mechanik nie wie co to moze być, a jest coraz gorzej co to jest ? mieliście coś tak dziwnego ?

Opublikowano
Do rozrządu nie zaglądali bo byl wymieniany na nowy wlącznie z wszystkimi rolkami plus napinacz , ma przejechane ok 5 tyś km. A czy to moze byc lozysko w walku rozrzadu ? Podobno w M40 nie ma lozyska na walku rozrzadu. Czy mozliwe zeby ten walek rozrzadu wycieral sie o obsade, w oleju ? Przed wymiana paska rozrzadu tez cos piszczalo ale delikatnie i myslalem ze to jakis pasek np. od alternatora.
Opublikowano

W m 40 walek nie ma lozyska.

Chodzi w lozyskach slizgowych smarowanych pod cisnieniem.

Moze byc jeszcze uszczelniacz walka.

Generalnie bez ogladania trudno bedzie stwierdzic.

To ze rozrzad nowy ,to o niczym nie swiadczy i rolka moze sie zaciela.

Ja bym na Twoim miejscu nie uruchamial tego silnika bez wyraznej potrzeby,bo cos mi sie wydakje,ze zaraz szlag trafi pasek :(

pozdrawiam

Opublikowano
Ok. Jade do mechanika jak najszybciej zobaczymy czy to napinacz sie zablokowal, a jesli faktycznie lożysko jest kiepsko smarowane to rozumiem ze opilki metalu ktore powstaja w skutek ocierania sie dostaja sie do oleju?
Opublikowano
Ok. Jade do mechanika jak najszybciej zobaczymy czy to napinacz sie zablokowal, a jesli faktycznie lożysko jest kiepsko smarowane to rozumiem ze opilki metalu ktore powstaja w skutek ocierania sie dostaja sie do oleju?
Opublikowano
A gdzie znajduje sie ten magnesik ? ewentualnie go przeczyszcze ?
Opublikowano
Czy ten magnesik znajduje sie może w miejscu gdzie jest filtr oleju ?
Opublikowano

Ja bym jeszcze sprawdził czy masz odpowiednie ciśnienie oleju. W M40 nad wałkiem rozrządu znajduje sie rurka która smaruje krzywki na wałku rozrządu. Czesto lubi sie ona przytkać. W jeśli nie smaruje wałka to wałek na sucho jedzie po koniku co powoduje pisk z pod pokrywy wałka rozrządu. Ja w podobny sposób w swoim M40 załatwiłem wałek i koniki.

 

Podkreślam ze to przypuszczenia bopowodówmoze być dużo

Opublikowano
Rano kiedy uruchamiam silnik strasznie klepie i szumi silnik. Wogole przed uruchomieniem jak odkrece korek oleju to widze ze moj wałek powinien być tłusty w oleju a on jest za suchy, moze olej przez noc zdąży spłynąć całkowicie. Mam wrażenie że skrzypienie słychać w rytm pracy wałka rozrządu ale musze sie dokładnie przyjrzeć. Po uruchomieniu silnika widać że z tej rurki olej kapie na wałek rozrzadu ale nie widze dalej czy jest cały smarowany. Czy dam rade sam odkrecić pokrywe zaworów i oczyścić te kanaliki ? Jak to wykonać dobrze ?Czy odrazu kupić nową uszczelke czy założyć starą ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.