Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam .

Mam problem z klimą po napełnieniu czynnikiem działa tylko parę dni ,pomóżcie gdzie dochodzi do najczęstszych wycieków.Kontrast był napuszczany i nic nie widać.

Może ktoś z kolegów ma schemat jak zdemontować nagrzewnice to proszę o link.Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
przewaznie klimatyzatorzy narzekają na skraplacz - gdyz jest on bezposrednio wystawiony na mechaniczne uszkodzenia , parownik jest schowany ale jest połaczony za pomocą 2 uszczelek ( specjalnych oringow ) nigdy nie wiadomo :) sam mam pustą klime i chetnie sie podłącze do pytania.
Opublikowano
przewaznie klimatyzatorzy narzekają na skraplacz - gdyz jest on bezposrednio wystawiony na mechaniczne uszkodzenia , parownik jest schowany ale jest połaczony za pomocą 2 uszczelek ( specjalnych oringow ) nigdy nie wiadomo :) sam mam pustą klime i chetnie sie podłącze do pytania.

wytlumacz mi co miales na mysli piszac parownik?? nie spotkalem sie z takim okresleniem w klimatyzacji samochodowej :jawdrop:

Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

hehe - zabrzmiało troche "lodówkarsko" ?? jak robiłem FC do kompa to był to ten element w którym gaz w postaci ciekłej zamieniał się w gazową - parując odbierał ciepło - chłodził ?

 

jeżeli w samochodach tak sie nie nazywa to jak ?

Opublikowano
jest to osuszacz i skraplacz :cool2:

 

dziwna nazwa "osuszacz" praktycznie nie ma nic wspolnego z zasadą działania elementu.

 

po angielsku tez sie nazywa "parownik" dlaczego wiec mowisz ze osuszacz ? mowisz tak z doswiadczenia ? zajmujesz sie klimatyzacjami zawodowo ? nie traktuj mojej odpowiedzi jako zaczepki , pytam z czystej ciekawosci , po prostu pierwszy raz słysze takie określenie na parownik.

Opublikowano

PODSTAWOWE ELEMENTY BUDOWY KLIMATYZACJI

 

SPRĘŻARKA

SKRAPLACZ (CHŁODNICA KLIMATYZACJI)

FILTR/OSUSZACZ

ZAWÓR ROZPRĘŻNY

UKŁAD RECYRKULACJI

STEROWANIE

ZASADA DZIAŁANIA

 

Sprężarka klimatyzacji podnosi temperaturę i ciśnienie czynnika chłodniczego ( r12 lub r134a) i pompuje go do skraplacza, zwanego potocznie chłodnicą klimatyzacji. Poprzez schłodzenie w czasie przepływu przez lamele chłodnicy zostaje czynnik skroplony. Poprzez filtr i osuszkę trafia do zaworu regulującego dozowanie skroplonego czynnika chłodzącego do parowacza, gdzie odbiera ciepło od powietrza docierającego do wnętrza pojazdu. W termostatycznym zaworze rozprężnym następuje przejście w stan gazu. Wraca do sprężarki zamykając cały obieg.

 

Sprężarka klimatyzacji nie pracuje w cały czas, gdy mamy włączoną klimatyzację, ponieważ ma ona za zadanie stworzyć odpowiednie ciśnienie gazu oraz utrzymywać jego parametry. W celu odciążenia silnika jest ona wyłączana, gdy nie musi sprężać gazu. ( układ elektromagnes - koło - sprzęgło, lub wewnętrzna regulacja pompy).

 

 

Układ klimatyzacji. Jest czuły na działanie wilgoci. Pod jej wpływem w, zetknięciu z czynnikiem w wyniku reakcji chemicznych wytworzą się tlenki mające zgubny wpływ zwłaszcza na aluminiowe elementy układu. Dlatego należy bezwzględnie zaślepiać układ podczas napraw wymagających dłuższego demontaży klimatyzacji.

 

Ze względu na sprawność układu zaleca się włączanie klimatyzacji, chociaż raz w tygodniu, a raz na dwa lata przegląd w serwisie klimatyzacji.

Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

Witam.

Wszystko ladnie pieknie ale nikt mi nie pomógł,chodzi mi o najczestsze miejsca wycieku czynnika no i schemat budowy i demontażu nagrzewnicy bo tam prawdopodobnie jest urzadzenie które wydmuchuje zimne powietrze do kabiny,jeszcze raz gorąco proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.