Skocz do zawartości

swap silnika z 1,8 m10 na 2.5 m50 !!! prosze o rady !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WITAM MÓŁ BY KTOS SIE WYPOWIEDZIEC I OPISAC !! JAK TO SIE PRZEDSTAWIA TAKA PRZERÓBKA POWIEDZMY ZE CZYSTO TEORETYCZNIE CO TRZEBA MIEC I CO TRZEBA PRZEROBIC I JAKIE EFEKTY POZDRAWIAM !!

oCZYWISCIE MÓWIMY TO JESTO WSTAWIENIU KOMPRESORA DO 1,8 !! POZDRAWIAM !!

Edytowane przez ra_cek
Opublikowano
kolego a jaki masz model silnika M40 czy M10 a tak na marginesie nie opłacalna zabawa jeśli nie potrafisz zrobić tego sam
Opublikowano
ZROBIC SAM JA WIEM JAK SIE POBAWIE I POCZYATM TO ZROBIE Z POMOCĄ PARU ZNAJOMYCH !! A MAM M10 DLAGEO TAK MI BRAKNIE MOCY !! A I CZY TO JEST BARDZIE OPLACALNE OD NORMALNEGO TURBO CZY KOMPRESOR JEST DROZSZY ???
Opublikowano
niwiem nigdy w tym temacie się nie rozglądałem ale chętnie popatrzę co ludzie na temn temat myślą dlamnie zrób sfapa na 6cylindrów sam kiedyś miałem 1.8 M10i wiem że szybko się nudzi
Opublikowano
TAK ALE JAK SWAP TO TYLKO NA ISA !! A ZASTANAWIAM SIE NAD TYM KOMPRESOREM !! BO JAK BY TO DUZO PROBELMÓW NIE SPRAWIAŁO TO MOZE BYM SOBIE ZAŁOZYŁ !! PRZECIE TO PONOC DAJE DUZO!! NIE TRZEBA MODYFIKOWAC SILNIKA I NIE ZYŁUJE TEK SILNIKA WIEC TO MOZE COS POSREDNIEGO POMIEDZY TURBO A WOLNOSSĄCYM TYLKO CIEKAWE JAKIES KOSSZTA !!
Opublikowano
is to też nie R6 a co do kompresora to ciężko dorwać jakąś używkę a i tak należy założyć interkuler to lepiej turbo jakieś lajtowe 0..4 bara bo te powietrze i tak się troszkę nagrzeje kompresor można zrobić w sumie z turbiny ale to za dużo zabawy moim zdaniem nie ma sęsu się w to bawić i tak ten silnik dużo nie wytrzyma a przyrost mocy jakieś 30%
Opublikowano
mnie by usatysfakcjonowało z 50 % a przeciez zdrwy is spokojnie wezmie 2,0 !! a moze turbinke tylko jakąs małą !! a dlaczego twierdzisz ze w kompresorze sie nagrzeje powietrze ?? moze nie tzeba by było !! intercoolera !!??
Opublikowano
nie twierdze że się mocno nagrzeje ale samo to że jest przy silniku to musi siętroszkę nagrzać a tu chodzi o bardzo zimne powietrze a co do is kolega ma w e30 jeżdzi bardzo fajnie ale nie te brzmienie co R6
Opublikowano
mnie interesują osiągi a nie brzmienie !!!! :mad2: a z tym kompresorem to bym mial cos innego co nikt tego nie ma a nie oklepane 2,0 !! chce miec 150 kucy i tyle !! a jak swap to na isa !! a czy kompresorem da sie osiągnąc ??? a z tym intercoolerem to gdzie go umiescic niby i jak z mapami paliwa ???
Opublikowano

Oklepane 2,0 :jawdrop: . Grzech tak mówić drogi kolego :evil: .

Pamiętaj BMW zaczyna się od 6 garów.......

A tak wracając do tematu - koszty koszty koszty i jeszcze raz koszty.

Nawet jak sam to wszystko złożysz i klamoty będą dobrej jakości to wyjdzie cie jakieś 3 do 5 koła.

Na Ebay amerykańskim widziałem kiedyś gotowy kit turbo do 1,8.

Był to cały komplet: turbina, kolektor, przewody, rureczki i wszystkie pierdołki....... i to kosztuje ponad 1,5 tyś........ale baksów.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
ale jak kolektor zostanie fabryczny zaraz za nim bedzie turbinka przymocowana na flanszy a z drugiej strony dopiro bedzie rurka do tłumików !! a turbinke powiedzmy dyostane od jakiego 2,5 tdsa a rurki w własnym zakresie to powinno wyjsc taniej tylko puzniej najgorsze strojenie !! czy to da rade tak jak sobie rozkminiam ?????
Opublikowano
a z tym 2.0 to wiem ze to grzech ale wiem ze ten silnik jest dobry ale jakos nie przekonuje mnie chce miec cos innego !! i nie chce mi sie narazie swapa robic !!
Opublikowano

Najlepszym kompresorem dla Ciebie będzie zmiana na 2.5i 24V M50 i to według mnie będzie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie :cool2:

I na pewno mocy nie braknie :8)

Opublikowano
a ma ktos moze linka do jakiegos dokładnego opisu jakie czesci bede potrzebował i ile to jest roboty bo pewnie trzeba zmieniac cały układ napedowy i czy trudno jest przełożyc elektronike !!! pozdrawiam !!
Opublikowano
ale jak kolektor zostanie fabryczny zaraz za nim bedzie turbinka przymocowana na flanszy a z drugiej strony dopiro bedzie rurka do tłumików !! a turbinke powiedzmy dyostane od jakiego 2,5 tdsa a rurki w własnym zakresie to powinno wyjsc taniej tylko puzniej najgorsze stro

jenie !! czy to da rade tak jak sobie rozkminiam ?????

 

 

kolego przede wszystkim nie możesz użyć turbiny od disla :mad2: :mad2: bo musi być turbina chłodzona olejem i wodą a nie tylko olejem jak to bywa przeważnie w dislach (oczywiście jest kilka modeli co są chłodzone i wodą) w bęzyniaku masz większą tęperaturę spalin musi być chłodzenie wodą i olejem a co za tym idzie jeszcze chłodniczka oleju w twoim przypadku

 

 

ja też bawie się w tuning mechaniczny patrz temat tuning mechaniczny 320i M20b20 i wiem że też zrobiłem błąd zaczynając grzebanine tylko w b20 chociaż is niema do mojej podejścia o ( ile nie jest ztuningowany mechanicznie oczywiście) gdybym miał wtedy taki świeży umysł jak dziś to założył bym 3.5 litra lub 2.5 na 24kapslach chociaż jestem zdania że 3.5 więcej wytrzyma i miej awaryjny miałem ztyczność z silnikiem 2.5 24v z 91r przywiozłem z niemiec z myślą o włożeniu do swojej e30 po zdjęciu głowicy okazało się że głowica jest powypalana między zaworami są zbyt blisko usytułowane ale to tylko moje zdanie.

 

kolego życzę ci jak najlepiej napewno będziesz nieliczny jak uda ci się to zrobić ale nie dla tego że jesteś taki super mechanior tylko każdy inny wybrał by logikę (sfap na R6 jakaś większa jednostka i wtedy ewętualnie tuning) jeśli uraziłem to przepraszam

Opublikowano
no rozumiem ale co z tym opisem moze i jest sens zmieniac na 2,5 m50 tylko jakie ksozta i mzoe jakis opis jakich czesci potrzebuje jakie poduszki jakie łąpy pod silnik jak z skrzynią i drązkami od niej czy wał bedzie pasował co trzeba powimieniac !!! ja mam m10 !! i chce cos zrobic po wakacjach !! pzodrawiam !! prosze o opis !!
Opublikowano
musisz wymienić równierz skrzynie,wał,most,łapy,komputer z całą wiązką przewodów ,chłodnice i jeszcze kilka drobiazgów takich jak linka gazu itp;
Opublikowano
to moze przyblizeycie mi temat z czego poszczególne elementy zebrac zeby wszystko poszło gładko i zeby puzniej nie jezdzic i szukac na szybko !!
Opublikowano
myślę że najtaniej kupić całą e30 z silnikiem 2.5 z padniętym silnikiem taniej (nie będzie większego problemu) i wszystko będzie pasować a swój sprzedaj taki silnik M50 dobry powinien kosztować około 2500zł
Opublikowano
ale jak kupie e34 z silnikiem i całym osprzętrem to sobie wszycho bym przełożył da sie tak ?? nie chce swojej sprzedawac poniewaz blacha jest w super stanie zawiasy zrobione koni amorki i H&R sprezynki i teraz chamulce i silnik a najlepiej by było dostac e34 z sprawnym silnikiem w bok uderzoną sadze ze za 3,5 tys dostane taką !! najlepiej bez prawa do rejstracji !! i wtedy co tzeba przełozyc a co dokupic !!! ??
Opublikowano
poszukaj poczytaj bylo juz sporo tematow o swapach
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
szukalem ale nigdzie nie moge znalesc dokładnej relacji i potrzebnych elementów wszyscy tylko sie chwalą koncowym efektem ale nikt nie opisze co pokolei !!!!
Opublikowano

witam

ja przerzucałem juz 1.6 m40 na 1.8m40 w zasadzie zeszło parę godzin bo nie ma przy tym wogóle roboty wszystko pasuje póżnej z 1.8 robiłem 2.7 przy tym zeszło mi jakieś 1.5 miesiąca bo musiałem kompletować osprzęt a nie bylo to proste bo silnik z 84 roku.

teraz będę przerzucał na 2.524V bo kupiłem e30 z taki silnikiem i jak się nią przejechałem to nie można powiedzieć że brakuje jej mocy co najwyżej przyczepności:)

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.