Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ! nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc pytam : mam 523i i taki problem że silnik grzeje się do drugiej kreski (nie w pionie tylko za 5 dwunasta) Wy koledzy piszecie że macie wskazówke pionowo a ja mimo że wemieniłem termostat to i tak na tym starym było to samo i najbardziej dziwi mnie to że nawet po długiej trasie chłodnica i lewy wąż jest zimny ! Nie mam problemów z ogrzewaniem , silnik gorący przez kilka godzin (po zgaszeniu) a chłodnica ZIMNA ! Wczoraj jadąc przez Salmopol temperatura zaczęła lecieć do czerwonego pola ale miałem wyłączone ogrzewanie i wystarczyło że ustawiłem na 32 stopnie i na wolnyvh obrotach dmuchawy momentalnie wskazówka wróciła na 2 kreskę po zjezdzie do Szczyrku podniosłem maskę i zdziwionko chłodnica ZIMNA ! Co o tym myślicie bo termostat wymieniłem w styczniu dziś zamówiłem wisko ale jak od chłodnicy leci zimne powietrze to wisko się nie sprzęgnie bo sie nie ogrzeje ! No i nawet jeśli wentylator klimy w skrajnych warunkach by miał wspomagać chłodzenie silnika to sie nie włączy bo czujnik na chłodnicy też jest zimny. Jak macie jakiś pomysł To zgóry serdecznie dziękuja ! Pozdrawiam
Opublikowano
właśnie że nie bo w styczniu wymieniałem uszczelka pod głowicą i pilnuja tego na bieżąco , przed wycieczką obowiązkowo musiałem sprawdzić i zrobiłem to w sobota rano chłodnica była zalana cała jedynie na wężu było troszka powietrza ale minimalnie podejżewam że tylko pod samym odpowietrznikiem .
Opublikowano

witam,

 

jedyna rada to jedz do servisu na diagnostyke, istnieje duze prawdopodobienstwo, ze znajda przyczyne. Mozesz tez probowac u innych mechanikow ale czesto jest tak, ze traci sie czas chcac zaoszczedzic grosza. Istnieje jeszcze jedna straszna mozliwosc moze silnik masz przegzany albo cos nie tak z glowica.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z opisu wynika tak jak mówił dddpaweł ze masz zapowietrzony układ - być moze brakuje w nim nawet kilka litrów płynu - skad wiesz ze masz w chłodnicy wode skoro tego nie widać - pierwsze co załącz bym od odpowietrzania (odpowietrzanie nie polega na tym ze zalejesz zbiorniczek wyrównawczy do pełna) na samej chłodnicy masz do tego odpowietrznik (pocztaj forum) - druga sprawa to termostat - zdarza sie ze nowe sa uszkodzone - jezeli masz zimną chłodnice przy tem w połowie to napewno alebo termostat albo brak wody i zapoweitrzenie.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Przedewszystkim do kolegi NEZZA jakbym żałował grosza tobym w ciągu jednego miesiąca nie dał dwa razy wymienić uszczelkę pod głowicą , 1 raz bo rozearwało chłodnica więc myślałem że spękana jest głowica ale okazało się ze nie więc tylko zrobili prowadnice zaworów uszczelniacze planowanie uszczelka i śróby razem ok 1000zł ale dowiedziałem się w serwisie że do tego warsztatu mają uprzedzenie więc dla pewności kazałem sprawdzić głowica ponoć w najlepszym warsztacie w Mikołowie (zwracam honor 1 warsztatowi) i okazało się że faktycznie głowica jest w idealnym stanie ale święty spokój kosztował mnie następne 500zł . No a diagnozowanie układu chłodzenia (?) może jeszcze komputerem ??? Po prostu należy dobrze odpowietrzyć i to dzisiaj zrobiłem ! I wiem już co sknociłem w sobotę jak odpowietrzałem , po odpowietrzeniu już na ciepłym silniku dla pewności "sprawdziłem" ile jest płynu w zbiorniku (a jakiś naprawde dobry niemiecki inżynier zaprojektował zbiornik wyrównawczy z boku chłodnicy) a na ciepłym silniku płyn ma prawo się cofnąć do zbiorniczka więc musiałem w tym momencie chłodnicę zapowietrzyć ZA CO SERDECZNIE PRZEPRASZAM ! TERAZ WSZYSTKO GRO ! chłodnica nagrzewa się cała i lewy wąż też po otwarciu termostatu . Pozdrawiam
Opublikowano
Płyn w zbiorniczku nalezy uzupełniać na bierząco podczas odpowietrzania - druga dobra rada to zostaw samochód na noc z odkreconym korkiem wlewu do zbiorniczka - rano sprawdz stan i uzupełnij mam tez nadzieje ze odpowietrzałes na odkręconym ogrzewaniu jezęli nie to być moze nagrzeniwca tez jest zapowietrzona - jeżeli leci ci ciepłe powietrze w momenicie kiedy silnik juz lekko sie zagrzeje to jest ok.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
nie byda wypowiadoł się co do stanu psychicznego inżeniera który opracował zbiorniczek wyrównawczy w moim aucie ale zbiornik jest praktycznie w całości zintegrowany z chłodnicą i żeby było ciekawiej to na ciepłym silniku zbiorniczek powinien być napełniony do połowy czyli poniżej poziomu płynu w chłodnicy ! nie było by problemu jak zbiornik byłby umieszczony w najwyższym punkcie układu chłodzenia . Przerabiałem już taki cudowne rozwiązanie we fiacie marea 1,6 16v i też co jakiś czas był z tym problem bo pierw cza dobrze odpowietrzyć a potym odssysać nadmiar płynu ze zbiorniczka . Dzięki Wszystkim zainteresowanym i pozdrawiam
Opublikowano
bo pierw cza dobrze odpowietrzyć a potym odssysać nadmiar płynu ze zbiorniczka . Dzięki Wszystkim zainteresowanym i pozdrawiam

Dokładnie!!!!! ale pomimo ze płyn w zbiorniczku jest do połowy chłodnica zalana jest cała!!!! - jeżeli odkrecisz odpowietrznik oraz korek od chłonicy wtedy poziom wody w chłodnicy wyrówna sie ze zbiorniczkiem (w chłonicy woda opadnie a w zbiorniczku podniesie sie)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Wiem ! nawet do odpowietrzania wjeżdżam przodem na najazdy by powietrze samo przesuneło sie do odpowitrzników . Jeszcze raz DZIEKI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.