Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

zaczynam nowy temat bo nic podobnego nie znalazlem.

 

samochod - e32 '91 M30B35

 

 

objawy wszystkim znane - klekot. poza tym walek w dwoch miejscach wytarty jak cholera. po ostatniej regulacji mechanik powiedzial ze walek trzeba bedzie kiedys zmienic, ale poki co on by tak jezdzil (dodal ze jemu klekot nie przeszkadza).

 

i teraz moje pytania:

 

1. czy zeby to zrobic, trzeba sciagac glowice?

2. czy kupic nowy walek czy uzywany w dobrym stanie - czytalem ze w 3.0 i 3.5 sa takie same.

3. przy zakupie uzywanego walka - jak sprawdzic jego stan, poza tym ze nie jest wytarty - gdzie mozna znalezc dane odnosnie grubosci w poszczegolnych miejscach?

4. czy trzeba kupowac komplet, tj. krzywki i inne pierdoly?

5. ile to moze kosztowac i czy ma to w ogole jakis sens?

6. jak sie zdecyduje - gdzie to robic?

 

dodam ze dotad "serwisowalem" ja na burakowskiej, ale ostatnio troche sie do nich zrazilem (doradzili wymiane amorow - pojechalem na stacje a tam wszystkie 80% :duh: )

 

Pomozcie, prosze bo juz sam nie wiem co mam robic. Ostatnio juz mi szkoda tym samochodem jezdzic.

pozdrawiam

Opublikowano
witam mam 535 i ok. miesiac temu przerabiałem ten temat. koszty z wymianą oleju i płynów tylko 500zł. he he.oczywiscie nic sobie nie robiłem z tego że silniczek sobie klekotał do momentu az gdy zaczął szarpac i nie równo chodził. coprawdza dojechałem do domu ok. 80 km. ale juz mnie głowa bolała na sama mysl. uf gdy odkreciłem pokrywe klawiatury okazało sie że złamał sie piesek - popychacz na wałku i ja sobie tak dojechałem do domku :duh: wyobraz sobie co by było gdyby wpadł mi miedzy krzywke a zawór w nieodpowiednim momencie. powiem tak. wałek rozrządu miał wytarte krzywki na pierwszym cylindrze i to klekotało. koszt wałka urzywanego na allegro ok. 200zł. uszczelka pod głowice ok80 zł. proponuję ci abys to wymienił półki nic sie jeszcze powaznego nie stało bo koszty bedą wieksze - dużo.. hehe Niestety musisz ściągnać głowice. a póżniej wszystkie pieski. jak to juz zrobisz to wyciągniesz wałek. pieski sa zamontowane na dwóch wałeczkach które są dzielone co ułatwia ich demontarz. nie ma innej możliwości wymiany wałka gdyz te wałeczki maja wyciecia na sróby od głowicy i innaczej ich nie wyjmiesz. ale plus tego jest to,że możesz wtedy dotrzec zawory i wymienic odrazu uszczelniacze na zaworach. koszt uszczelniaczyok. 20 zł. ale lepiej to wymienic. mój nr gg 9069971 jak masz inne pytania. acha pamietaj aby dobrzezgrac i ustawic rozrząd. pozdrawiam
Opublikowano
a mozna jeszcze gdzies kupic dobry, uzywany walek? slyszalem ze da rade to zrobic bez zdejmowania glowicy, trzeba tylko podniesc troche silnik i chyba maske zdemontowac, co wy o tym myslicie?
Opublikowano

Przerabiałem, dokładnie ten sam temat kilka miesięcy temu. Nie wyjmiesz wałka bez zdjęcia głowicy, gdyż wysuwa się go w stronę tyłu głowicy (czyli do wnętrza samochodu). Używanego nie ma co kupować bo nie jesteś w stanie na oko sprawdzić jego stan- jeśli ktoś go kiedyś np szlifował. Narobisz się tylko a po 1000 km -zonk. I znowu robota i dodatkowe koszty. Ja kupiłem nowy wałek firmy Febi-Bilstein za 480 zł. Nie jest to więc różnica (ok 200-250 używka), na którą warto się skusić. Dodatkowo zdejmując głowicę przeszlifujesz zawory, sprawdzisz prowadnice (ewentualnie wymienisz), wymienisz uszczelniacze zaworowe no i zweryfikujesz dźwigienki, bo tam, gdzie masz wytartą krzywkę i dźwigienka jest na bank do wymiany. I masz na 10 lat spokój.

Aha, Przy składaniu pamiętaj aby dokładnie udrożnić smarowanie krzywek wałka rozrządu- tę rurkę, która biegnie wdłuż głowicy. Pod spodem ma otwory- po jednym nad każdą krzywką- które lubią się zapychać np. jeśli nie wymienia się na czas oleju lub używa się olejów kiepskiej jakości (zbiera się nagar) powodując zanik smarowania miejsca stykania się krzywki i dźwigienki, co pociąga uszkodzenia obydwu

Wodzik
Opublikowano
witam znowu. tak jak kolega wyżejci odpowiedział. nie ma sensu kombinowac sciaganie wałka bez odkrecania głowicy. sam to robiłem i w tym silniku raczej jest to niemożliwe. żeby ściagnać pieski na wałku musisz wyciagnąc te wałki na których one sie znajduja a te wałki mają wyciecia na śruby i innaczej ichnie wyciagniesz bez odkrecania śrób z głowicy. ponadto próbowałem to robić z kilkomapieskami przy ściągnietej głowicy i ledwo sie udało. ponadto chyba lepiej dolozyc jeszcze kilka dziesiąt złotych za uszczelke i uszczelniacze i dotrzec te zawory bo wówczasauto bedzie lepiej chodzic. aha a jak masz juz krzywke wytarta to i tak musisz wymienic pieski a to bez ściagniecia tych wałków na którym sie znajduja jest niemozliwe a natomiast ich nie sciagniesz dopółki nie odkrecisz śrób z głowicy. może w innych silnikach jest to mozliwe ale w tym musisz tak zrobić. tez mi sie nie chciało do tego zabierac ale sytuacja zmusiła a na odstawienie na warsztat szkoda mi było kasy bo by mnie skroili. DOBRA RADA WEŻ SIE ZA TO ZANIM NIE BEDZIE ZAPÓZNO KOSZT GŁOWICY TO OK. 700 ZŁ PLUS EWENTUALNE TŁOKI ITP TO MOŻE BYĆ KOSZT OK 1500ZŁ ZA CZESCI PLUS ROBOCIZNA. :jawdrop:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ok, jedyne wyjscie jest takie - wymienic walek, pieski i i wszystkie inne pierdoly :). rozmawialem niedawno z Panem Krzysiem z zacisza i powiedzial ze mi to zrobi w kwietniu (najblizszy jego termin), zreszta posluchal silnika i stwierdzil ze nie chodzi na jednym garze i trzeba zdjac tak czy siak glowice. poza tym wtedy bedzie mozna stwierdzic jednoznacznie co jest zje.ane.

 

w takim razie chcilabym sie juz przygotowac i kupic niezbedne czesci. na poczatek - nowy walek - jesli ktos cos wie, gdzie mozna kupic ta czesc, dobrej firmy to bardzo prosze o info. przypominam ze jestem z wawy :D

 

czekam na info z waszej strony (z gory dziekuje)

 

oczywiscie nie omieszkam podzielic sie z wami efektami (moze nawet zapodam jakies mp3 z dzwiekiem "nowej" jednostki m30)

 

 

poza tym postaram sie uporac z kolejnym moim problemem jakim sa drgania przy 90 km/h (wiem ze to temat rzeka, wiec nie zaczynam nowego postu). jak bede wiedzial co jest przyczyna oczywiscie sie tym z wami podziele, moze komus to pomoze.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.