Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W ubiegłym roku koncern BMW utrzymał pozycję światowego lidera w segmencie samochodów premium. Sprzedaż aut tej marki na świecie wzrosła w tym czasie w stosunku do roku poprzedniego o 3,2 proc. do 1,373,926 pojazdów - podały służby prasowe firmy. W Polsce w ubiegłym roku sprzedaż samochodów BMW wzrosła o 23 proc. Najczęściej kupowanymi przez Polaków są niezmiennie BMW serii 3 oraz serii 5. Również marka MINI odnotowała ponad 15 proc. wzrost.

 

Najbardziej spektakularny wzrost sprzedaży odnotowały w minionym roku samochody BMW serii X3, oraz serii 5 i nowego modelu serii 7. W stosunku do roku 2005 Polacy ponad dwukrotnie częściej kupowali BMW serii 7. Sprzedaż "piątki" oraz nowego modelu BMW serii X3 wzrosła o ponad 80 proc. Niewielki wzrost sprzedaży odnotowało także BMW serii 1 (10 proc.).

 

Nieco gorzej niż w roku 2005 sprzedawały się "trójki" oraz BMW serii X5, co zostało spowodowane zaprzestaniem produkcji poprzedniego modelu na jesieni 2006 r. w związku z wprowadzeniem na rynek europejski nowego modelu X5 w marcu 2007. Cały kontyngent nowego BMW X5 na rynek polski na rok 2007 został już sprzedany.

 

Sprzedaż samochodów BMW w Polsce dynamicznie wzrasta od kilu lat. W 2005 roku sprzedano aż o 30 proc. aut więcej, niż rok wcześniej. (PAP MOTO)

 

PAP via motoportal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.