Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

Odnośnie CD9767, CD9763

CD9767 Brak komunikatu (wymaganie prędkości obrotowej przedniej osi, 69.3.4), nadajnik DDE, odbiornik DSC

 

CD9763 Komunikat (żądanie prędkości obrotowej tylnej osi, 69.3.4) brakujący, odbiornik DDE, nadajnik DSC
Opis kodu błędu
Jednostka sterująca odbiornikiem rejestruje usterkę, gdy oczekiwany komunikat z jednostki sterującej transmisją nie zostanie odebrany.
Tego typu usterki są zwykle spowodowane zakłóceniami w połączeniu magistrali pomiędzy dotkniętymi jednostkami sterującymi (łącze fizyczne).
Warunki kodu błędu
Warunki ogólne Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.
Stan terminala Terminal 15
on
Stan terminala Status PWF: Jazda
 
Stan terminala Status PWF: Mieszkanie
 
Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia stanu terminala lub stanu PWF mają zastosowanie w zależności od układu elektrycznego pojazdu.
 
Warunek czasu błędu
Kod błędu wprowadzany jest po uruchomieniu jednostki sterującej po maksymalnie 10 sekundach.
Plan serwisowy
Uruchom moduł testowy „Brak komunikatu analizy systemu magistrali”. W tym module testowym analizowane są wszystkie wpisy kodu błędu „Brak komunikatu” ze wszystkich jednostek sterujących. Umożliwia to lokalizację usterki w określonym obszarze (najbardziej prawdopodobna przyczyna usterki).W wielu przypadkach usterki występują tylko sporadycznie. Aby określić dokładną przyczynę usterki, należy przeprowadzić dodatkowe pomiary w oparciu o wyniki procedury analizy (zasilanie napięciem, zwarcie, słabe styki).
Jeżeli identyfikacja jasnej i jednoznacznej przyczyny usterki okaże się niemożliwa, a wzór usterki będzie się nadal wielokrotnie pojawiał (powtarzające się naprawy), może być konieczna wymiana powiązanego okablowania, połączenia wtykowe lub jednostka sterująca.
Uwaga:
Jeżeli usterka pojawia się sporadycznie (brak konieczności ponownej naprawy) i nie otrzymano żadnych skarg klientów dotyczących problemu, wówczas wymiana odpowiedniej jednostki sterującej nie jest ani zatwierdzona, ani logiczna.
Uwaga:
Tego typu usterki pojawiają się zazwyczaj w dużych ilościach. Jeżeli wprowadzono tylko jedną usterkę związaną z brakującym komunikatem i nie występują żadne problemy związane z funkcją jednostki sterującej, wówczas usterkę można zignorować.

Odnośnie 282A00

282A00

Katalizator tlenków azotu: Za mała zdolność gromadzenia NOx

 

282A00 Katalizator tlenków azotu, wydajność: Sygnały z sondy lambda nieprawdopodobne

 

Opis kodu błędu
Wykryto silnie postarzany lub zatruty katalizator tlenku azotu. Wydajność jest znacznie zmniejszona. Zużycie środka redukującego służy do wykrywania. Dodatkowo wykorzystywane są następujące sygnały:
- Czujniki temperatury spalin
- Czujniki tlenu
- Czujniki tlenku azotu
Warunki kodu błędu
Warunki ogólne Monitorowanie odbywa się podczas jazdy z silnikiem w temperaturze roboczej. Należy aktywować czujniki tlenu i czujniki tlenku azotu.
Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.
Stan terminala
 
Warunki jazdy  
Warunek czasu błędu
Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następującą liczbę razy (licznik odrzucania usterek): 2
Plan serwisowy
1. Przeprowadź kontrolę funkcjonalną czujnika tlenu.
2. Sprawdź katalizator tlenku azotu pod kątem uszkodzeń mechanicznych.
3. Wymień katalizator tlenku azotu.
Wpływ błędu
Nic.
Ostrzeżenia
Światła ostrzegawcze Lampa kontrolna awarii
Wiadomości Centrum sterowania  
Notatki serwisowe
Katalizator tlenku azotu jest zainstalowany w filtrze cząstek stałych oleju napędowego.
Po odnowieniu katalizatora tlenku azotu należy zresetować adaptacje układu wydechowego za pomocą układu diagnostycznego.

 

Silnik B57, XDrive, 2018 r. Takie błędy pojawiły się w autku o przebiegu 97 kkm. Odczytane diagnoskopem MaxiEcu. Na desce nic się nie wyświetla. Te dwa pierwsze chyba nie takie straszne jak ten trzeci. Auto mam od kilku miesięcy. Razem z tym błędem odnośnie NOx jest wyczuwalny dziwny, lekko słodkawy zapach spalin. Auto jest traktowane raczej delikatnie, nie miało i mieć nie będzie żadnych ciptuningów ani innych destrukcyjnych działań. Chciałbym  mieć w nienagannej kondycji wszelkie układy oczyszczania spalin. Po zakupie nie sprawdziłem ile było w zbiorniku AdBlue a przejechałem jakieś 5kkm i w tej chwili jest połowa zbiornika. Może coś za mało podaje tego mocznika i kat. się uszkodził ? Proszę kolegów o wypowiedzi w tym temacie.

 

 

 

Edytowane przez G15
Opublikowano

CD.

MaxiEcu ma podgląd parametrów w czasie rzeczywistym i są odczyty z obu sond NOx. Różnice między sondami przed a za dochodzą chwilowo do 50 %. Przy stabilnej jeździe na tylnej sondzie pokazywało wartość 25 ppm. Niestety na razie nie znalazłem w necie info jak te wartości mają się kształtować, jedynie, że SCR jest w stanie obniżyć NOx nawet o 90 %.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.