Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW Serii 5 E61 (2008) – problem z centralnym zamkiem sterowanym z pilota

W pojeździe marki BMW Serii 5 Touring (E61) z 2008 roku występował problem polegający na braku możliwości otwierania i zamykania centralnego zamka przy użyciu pilota. Diagnoza wykazała uszkodzenie modułu Diversity (Divercity), który odpowiada m.in. za odbiór sygnału z pilota.

Naprawa modułu Diversity we własnym zakresie

Zakres naprawy obejmował wymianę dwóch kluczowych elementów elektronicznych:

  1. Układ scalony –  montaż SMD, odpowiedzialny za odbiór i wstępne przetwarzanie sygnału radiowego.

  2. Kondensator elektrolityczny – typ SMD, który uległ wyschnięciu, co skutkowało zakłóceniami w działaniu układu.

Niezbędne narzędzia do naprawy:

  • dobrej jakości lutownica precyzyjna z cienkim grotem,

  • preparat do czyszczenia elektroniki (np. IPA – izopropanol),

  • szkło powiększające lub lupa czołowa,

  • dobre oświetlenie stanowiska roboczego,

  • pinceta ESD i pasta lutownicza (opcjonalnie, ale zalecane).

Koszt części

Zakup części dokonano na platformie Allegro:

  • Kondensatory  – komplet 5 szt.: ok. 10 zł,

  • Układy scalone  – komplet 20 szt.: ok. 20 zł,
    Łączny koszt: 30 zł.

czesci.jpg

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.