Skocz do zawartości

Bmw E46 m52b20tu Problemy z układem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

potrzebuję pomocy. Przewertowałem całe forum od A do Z i nie znalazłem podobnych objawów, więc postanowiłem zapytać tutaj.

 

Mam problem z układem chłodzenia. Otóż w moim samochodzie pojawia się bardzo duże ciśnienie. Przewody nie są twarde jak kamień, ale czuć, że ciśnienie jest zbyt wysokie. Wszystko zaczęło się, gdy pękł zbiorniczek wyrównawczy – dosłownie rozsadziło go na pół. Był z 1999 roku, więc pomyślałem, że po prostu miał swoje lata. Przy okazji wymieniłem także termostat i pompę wody, które również były w samochodzie od nowości.

 

Dla pewności zrobiłem test na obecność CO2 w układzie chłodzenia, który wykazał, że uszczelka pod głowicą jest w porządku. Przez jakiś czas wszystko działało bez zarzutu.

 

Jednak pewnego dnia, gdy wyjeżdżałem z pracy, zapaliła się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Zatrzymałem się i faktycznie zauważyłem, że płynu jest za mało, mimo że kilka dni wcześniej był sprawdzany i było go sporo. Więc go dolałem i Kontynuowałem jazdę przez około 30 km, ale gdy musiałem się znowu zatrzymać. Po powrocie do auta zauważyłem, że wskazówka temperatury była delikatnie poza środkowym położeniem. Włączyłem test 7 (diagnostyka na komputerze pokładowym) i zacząłem obserwować temperaturę.

 

Po kolejnych 30 km znów się zatrzymałem. W czasie zakupów wskazówka podniosła się do poziomu 3/4, ale na teście 7 temperatura nie przekraczała 95°C ani razu.

 

Co może być problemem? Chłodnica? A może jednak uszczelka pod głowicą, mimo że test CO2 wyszedł negatywny?

Opublikowano

Jeśli ubywa ci płynu, to gdzieś jest wyciek. Zaczął bym sprawdzanie przy rzeczach, które wymieniłeś, np. stary oring w rureczce co na termostat wchodzi, może lekko puszczać płyn gdy się da nowy termostat.    U mnie ( m54 ) ciekło pod kolektorem z magistrali wodnej, a dokładnie oring w rureczce co na nią wchodzi nad rozrusznikiem, zaczął puszczać. Kapało na tyle wolno, że odparowywało od razu. D Wyczaiłem to po różowym nalocie po płynie w tamtych okolicach. Dodatkowo przy dolnych rogach chłodnicy miałem zapocenia i wspomniany wcześniej nalot płynu. W starych chłodnicach trzeba sprawdzić czy od dołu nie zrobił się banan. Chłodnica Nissens to koszt max 400. Co do ciśnienia w układzie, to jest on zaprojektowany do pracy przy 2 barach (na korku do aut na benzynę oznaczenie 200, na korku do diesla 140). Często gdy pojawia się problem z ciśnieniem, to tkwi on w samym korku i można by było go wymienić, jeśli nie zrobiłeś tego przy zakupie zbiorniczka. 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki termostat i jaką pompę wody założyłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.