Skocz do zawartości

F31 LCI - Tryb SPORT, a samo przestawienie skrzyni biegów w tryb sportowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę rozwiejcie moje wątpliwości odośnie tych dwóch funkcji. Instrukcja na tent temat jest bardzo ogólnikowa. Z moich obserwacji wynika, że po przełączeniu z trybu COMFORT na SPORT zmiany są następujące:
- skrzynia biegów trzyma wyższe obroty

- wspomaganie kierownicy się utwardza.

- mam też wrażenie, że pedał gazu jest wtedy czulszy na nacisk

Teraz druga funkcja czyli przestawienie samej skrzyni w tryb sport. Tutaj ponownie skrzynia trzyma wyższe obroty.

Pytanie czy szukając maksymalnej poprawy osiągów należy samochód przestawić na tryb SPORT i dodatkowo samą skrzynię na ten tryb także (przyciągając do siebię gałkę skrzyni)? 

Czy też to nie ma sensu bo już tryb SPORT wprowadza skrzynię w najefektywniejszy zakres pracy?

Opublikowano
W dniu 2.06.2024 o 16:28, kulik1 napisał(a):

Proszę rozwiejcie moje wątpliwości odośnie tych dwóch funkcji. Instrukcja na tent temat jest bardzo ogólnikowa. Z moich obserwacji wynika, że po przełączeniu z trybu COMFORT na SPORT zmiany są następujące:
- skrzynia biegów trzyma wyższe obroty

- wspomaganie kierownicy się utwardza.

- mam też wrażenie, że pedał gazu jest wtedy czulszy na nacisk

Teraz druga funkcja czyli przestawienie samej skrzyni w tryb sport. Tutaj ponownie skrzynia trzyma wyższe obroty.

Pytanie czy szukając maksymalnej poprawy osiągów należy samochód przestawić na tryb SPORT i dodatkowo samą skrzynię na ten tryb także (przyciągając do siebię gałkę skrzyni)? 

Czy też to nie ma sensu bo już tryb SPORT wprowadza skrzynię w najefektywniejszy zakres pracy?

Wlasnie jest jak opisales, a czy manualne przelaczenie skrzyni w tryb D/S jeszcze dodatkowo cos zmienia.

Z moich obserwacji nie, skrzynia trzyma obroty tak jak na programie Sport, ja uzywam D/S w zasadzie w dwoch przypadkach:

przed wyprzedzaniem i przy zjazdach z gorki (mysle tu o dlugich zjazdach ), no i w D/S mozesz sam szybko zmieniac biegi recznie, szczegolnie przydatne przy wspomnianych dlugich zjazdach w dostosowaniu odpowiedniego biegu a nie zjezdzanie km na wcisnietym hamulcu, masakra. 

Opublikowano

OK. A czy tryb SPORT w jakiś sposób w pływa na moc/moment obrotowy?
Przykładowo czy przyspieszenie  0-100 na pełnym trybie SPORT będzie trwało krócej niż to samo na tylko skrzyni w trybie sport?

Oczywiście wszystkie inne zmienne (przyczepność, temperatura itp) są identyczne w obu przypadkach.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.