Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Czy orientujecie się jaki jest orientacyjny koszt wymiany DPF w X1 E84 N47 z 2013 roku? Czy oprócz samego filtra coś jeszcze trzeba wymienić?

Dzięki

Opublikowano

Może samo wyczyszczenie wystarczy? Co do witamy to zamiennik około 1800-2500zl plus robocizna. 

Jaki jest powód wymiany? Jeżeli się zapchał, to z nowym.za chwilę może być to samo.

Opublikowano
W dniu 26.05.2024 o 07:24, p_s88 napisał(a):

Może samo wyczyszczenie wystarczy? Co do witamy to zamiennik około 1800-2500zl plus robocizna. 

Jaki jest powód wymiany? Jeżeli się zapchał, to z nowym.za chwilę może być to samo.

Cześć. dzięki za odpowiedź.

Tak - jest zapchany.

Co do wyczyszczenia to nie jestem przekonany - tzn nie mam doświadczenia, bo to mój pierwszy diesel z tym cholerstwem ;-) - może powinienem spytać w temacie posta o wasze doświadczenia z czyszczeniem właśnie?

W każdym razie autko ma nalatane już 293 tys - w 80-90% w trasie - najpierw 28 km przez wioski, potem  autostrada, ekspresówka - i tak przez ostatnie 5 lat. W taki sposób była jeżdżona od kupna z przebiegiem 90 tys km.

Nie było żadnych awarii dotychczas, spalanie na jednym poziomie, ostatnio wyskoczył komunikat o DPF, mechanik wymienił jakieś 2 czujniki, włączył jakieś wypalanie i kazał przejeździć 1 tys km i zobaczymy co dalej. Auto jest trochę słabsze - można to odczuć i szarpie między 1500 a 2000 obrotów. Jeśli nie przepali to trzeba wymienić powiedział. I dlatego moje poszukiwania, bo pomimo sporego przebiegu autko jest bezawaryjne i chciałbym jeszcze nią pojeździć. 

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

 

Opublikowano

Nie jesteśmy.mechaniem, ale możliwe że to czujniki to czujniki ciśnienia, które padły i przez to procedura wypalania mogła się w ogóle nie uruchamiać. Przy użytkowaniu, które odpisujesz to raczej nie powinno mieć miejsca. Zacząłbym od zakupu sprawdzonej kostki obd i programu bimmercode. Możesz tam sprawdzić stan filtra i wymusić jego wypalenie. 

Kup dodatek do DPF, np Liqui moly, wymuś wypalenie I zobacz co się stanie. Na pewno wyjdzie Cię dużo taniej, a kostka zawsze się przyda do diagnostyki:)

Opublikowano (edytowane)

Z drugiej strony przy tym przebiegu nazbierało się pewnie tyle popiołu, która się nie wypala że warto wyprać filtr i mieć spokój. Tylko zmień mechanika;) Jak zostawisz w tym stanie ci jest to prawdopodobnie za miesiąc sytuacja się powtórzy. Poszukaj firmy specjalizującej się w czyszczeniu DPF, przewaznie robią diagnostykę i szukają przyczyny zapchania przed czyszczeniem.

Pisałeś, że jesteś zadowolony z auta więc na Twoim miejscu oddałbym do czyszczenia, zamiast kupowania nowego. Za zaoszcsdzone pieniądze oddałbyn od razu EGR i kolektor do czyszczenia razem ze sprawdzeniem podkładek pod wtryskami i klapkami. Będziesz miał spokoj na dłużej:)

Edytowane przez p_s88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.