Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, przez ostatnie dwa miesiące próbuję zdiagnozować przyczynę związaną z bardzo powolnym nagrzewaniem silnika w F30. Wskazówka odpowiedzialna za wskazania temperatury oleju startuje od 0 dopiero po 17 minutach i w 3 minuty łapie temperaturę 90 stopni. Do tego momentu motor pracuje na wysokich obrotach i jest dosyć głośny, spalając większe ilości paliwa, po osiągnięciu docelowej temperatury wszystko jest ok. Dzieje się tak od momentu remontu silnika, tj wymiany rozrządu, napędu pompy oleju oraz panewek, wcześniej tak nie było po 3-5 minutach wskazówka już pokazywała jakąś wartość i do 10 minut olej był nagrzany. Po odebraniu samochodu z warsztatu, auto w ogóle się nie nagrzewało, w kabinie było zimno. Został wymieniony termostat, dzięki czemu w kabinie pojawiło się ciepłe powietrze oraz ostatnio wymieniliśmy termostat w skrzyni biegów jako rozwiązanie które miało usunąć problem nagrzewania silnia. Warsztat twierdzi że już nic więcej nie może zrobić, sugeruje sprawdzenie pompy wody ale to już znaczny koszt i pytanie czy zasadny? Dodatkowo został wymieniony czujnik temperatury w chłodnicy (?) który załącza wentylator (ponoć wentylator ciągle pracował), ale po tym mamy efekt taki że po tych 20 minutach jest ponad 100 temperatury oleju. Rozkładam już ręce gdyż serwisuje auto już w drugim warsztacie który specjalizuje się we Wrocławiu w naprawie BMW i mam wrażenie że są to "wymieniacze" a nie mechanicy, bo nikt nie chce poświęcić swojego czasu na właściwe zdiagnozowanie tego problemu. 

Efekt jest taki, że ciągle jeżdżę po mieście w zasadzie na niedogrzanym silniku, bo odległości jakie pokonuje nie przekraczają 20 minut jazdy. Silnik pracuje jak diesel, mimo że to benzyna 1.8 z 2017 roku i diametralnie zmieniła się jego kultura pracy przed i po wymianie rozrządu / napędu pompy oleju. Wcześniej motor pracował gładko, aksamitnie jak typowa benzyna, teraz stał się naprawdę głośny i wibracje odczuwalne są w kabinie.

Czy jesteście w stanie mi pomóc w tym temacie? Albo wskazać kierunek naprawy / diagnozy który mogę podpowiedzieć w warsztacie? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę.

 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.