Skocz do zawartości

F30 318i - Podbijanie obrotów na zimnym starcie i drżenie auta przy pierwszej zmianie biegów + WIDEO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry Wszystkim!

Jestem użytkownikiem BMW F30 318i, skrzynia automatyczna GA8HP50, rok 2015, benzyna (właściciel od nowości) i od jakiegoś czasu mam problem z podbijaniem obrotów przy starcie na zimnym silniku (auto musi przestać noc) oraz drżeniem auta przy pierwszej zmianie biegu na D czy R. Nagrałem również wideo, aby lepiej zaprezentować problem:

https://www.youtube.com/watch?v=a6pkkupUQsk (na filmie nie dodaję gazu, w 30 sekundzie zmiana biegu z P na D)

Sprawa wygląda tak, że uruchamiam samochód - auto startuje prawidłowo, następnie podbija obroty do ok. 1400 (czasami obniża, znów podbija), czekam aż to się "uspokoi" na ok. 1000 (trwa to 10-15 sek.). Wtedy wrzucam jakiś bieg i obroty nagle spadają poniżej nominalnych 800 i auto zaczyna drżeć, po czym samochód szybko znów podbija obroty do ok. 1000. Tak się dzieje tylko na zimnym silniku, później po jeździe auto odpala normalnie na 800-900 obrotów, nie ma drżeń - wszystko prawidłowo. Nie mam również problemów ze skrzynią, biegi zmieniają się prawidłowo, a ODB2 nie pokazuje żadnych błędów.

Mechanik wymienił świece (na OEM) oraz przeczyścił przepustnicę. Powiedział mi, że takie małe silniki z czasem startują na wyższych obrotach - nie miałbym z tym problemu, ale te podbijanie/spadanie obrotów i drżenie to sprawa dla mnie dosyć niepokojąca... Mechanik wspomniał również coś o jakimś konektorze w skrzyni (mechanika to nie mój konik), ale to już taka dosyć droga zgadywanka ze skrzynią, a może któryś z Was drodzy Forumowicze spotkał się z czymś takim? Może jest jakaś firma, która może mogłaby mnie zdiagnozować on-line? Problem jest taki, że jak dojeżdżam do mechanika to nie mam już problemów z obrotami, a zostawiać gdzieś auto na noc, aby raz odpalić... Sami wiecie... 😕

Zauważyłem jedną prawidłowość (jak zrobiło się zimno), że jak przechłodzę auto to (5st. na dworze) to po odpaleniu auto od razu trzyma obroty na 1100-1200 i powoli je obniża, a bieg już zmienia bez nagłego spadku obrotów - może tutaj jakiś trop, jakiś czujnik?

Wiem że za darmo to boli gardło i jak uda się komuś mnie naprowadzić na rozwiązanie mojego problemu to w podziękowaniu leci ode mnie coś dobrego na paczkomat! 🙂

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Taka informacja dla osób w przyszłości co spotkały się z podobnym problemem.

Zostawiłem na noc auto u mechanika i (to normalne, że u mnie problem jest a u kogoś nie 🙂 ) i u niego rano nie było tego problemu, a zostawił auto na warsztacie w cieple... Ale za to słyszał luźny łańcuch rozrządu po uruchomieniu - ja nie znam się na dźwiękach samochodowych, ale faktycznie po wskazaniu na konkretny dźwięk był on po uruchomieniu silnika i po jakimś czasie zanikał. Dźwięk jakby ocierania się łańcucha o obudowę.

Ogólnie zalecenia to niezwłoczna wymiana rozrządu i prawdopodobnie tutaj może być ten problem z obrotami, że łańcuch przy rozruchu jest luźny i to powoduje jakieś problemy na wałkach, zaworach czy tam innych rzeczach... Trochę smuci wycena, bo trzeba silnik z budy wyciągać... 😞

Po wymianie zdam relację czy pomogło.

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, niestety dalej walczę z tymi obrotami na zimnym starcie... Zmieniłem rozrząd (bez vanosów), wymieniłem olej w skrzyni i w silniku - praca silnika uległa poprawie, ale ciągle mam te wachania na zimnym starcie... Poniżej filmik porównujący przed i po wymianie rozrządu na YouTubie:

Łańcuch rozrządu był rozciągnięty, stąd te dźwięki przy odpalaniu i było podejrzenie właśnie z tymi zmiennymi fazami na starcie, ale to nie to. Mechanik podniósł obroty jałowe przy obciążeniach od skrzyni i klimatyzacji, ale dalej jest to samo. Zrobił też ponowną adaptację vanosów.

Będę pisać jeszcze na forum Bimmera, dam znać jak coś ustalę.

Ogólnie to największy problem jest taki, że to się dzieje tylko i wyłącznie jak auto odstoi w ciepłym noc, każde późniejsze odpalenie jest wszystko dobrze - trudno się takie coś diagnozuje...

Sam jeszcze kupiłem kabel ENET i ogarnąłem ISTĘ i może samemu coś mi się uda znaleźć...

Opublikowano

To u mnie jest znacznie gorzej… skoki obrotów występują (chociaż, nie zawsze, brak wykrytej jakiejś wspólnej zależności) bez znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny… co gorsze, nawet stojąc w korku czy na światłach, obroty same potrafią wzrosnąć, do tego stopnia, że samochód chce jechać do przodu(automat), tak jakbym mu gaz wcisnął…  dramat…

Będę szukał, dam znać jak się uporam z ustrojstwem…

Opublikowano (edytowane)

To podpowiem Ci, bo już wiele forum poczytałem gdzie mniej więcej szukać bo widziałem podobne objawy, ale właśnie u ludzi było to ciągle, a nie jak u mnie tylko na zimnym starcie.

Sprawdź sobie vanosy: magnesy vanosów (można je wyciągnąć bez rozbierania silnika), możesz sobie zrobić ponowną adaptację vanosów. Sama naprawa vanosów to ogromny koszt, jedno koło OEM ok. 2.5k, a mamy x2 plus robocizna (w przypadku B38 trzeba wyciągać silnik z budy, to już można przy okazji rozrząd wymienić...). Dodatkowo możesz wymienić świece, przeczyścić przepustnicę, sprawdzić cewki, dozowanie wtrysków.

Może to być nieintuicyjnie, ale sprawdź akumulator, jaką ma pojemność i jakie ładowanie (może obciążać stąd te falowanie). Dodatkowo wyczytałem jeszcze o dwóch czujnikach T-MAP, zastanawiam się nad ich przeczyszczeniem - wymiana to 500zł sztuka OEM, jest też silniczek paliwowy - 1200zl OEM...

Kup sobie na Allegro najtańsze OBD2 i sprawdź błędy. Niestety zgadywanka, ale może coś z powyższego będzie u Ciebie i naprawisz! Oby nie vanosy! 🙂

Ja pobrałem ISTE i będę analizować... Jak rozwiążę to napiszę!

Edytowane przez Rabat13
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc!

Dzieki za wskazówki. Póki co udało mi się odczytać błędy, wyrzucił 4:

Pierwsze dwa to chyba katalizator a dwa kolejne kompletnie nie wiadomo…

Byłem u chłopaka co zajmuje się BMW, ustawił termin. Oddam go do serwisu, pier…ole, nie mam siły. Niech zobaczą co mu dolega:) jak rozwiążą problem dam znać 

IMG_3358.jpeg

Opublikowano

Tak z ciekawości wygooglałem i dla pierwszych dwóch błędów jak napiszesz np. "BMW P0171" to masz masę wiedzy co może być przyczyną, pogooglaj - katalizator bym na sam koniec zostawił.

Opublikowano (edytowane)

Do mojego wątku, niestety wymiana akumulatora nie przyniosła skutku. Fakt faktem auto ładniej pracuje, ale wachania obrotów na zimnym starcie i drżenie przy zmianie biegu dalej występują. Dodatkowo dodam, że mój akumulator nie był wymieniany od nowości... Miał ponad 8 lat, ale napięcie niby trzymał (12,6V na postoju), ale suma sumarum i tak chyba lepiej wymienić (rejestracja nowego aku zrobiona).

Niestety wymian chyba ciąg dalszy, bo podejrzenie pada na pompkę paliwową przy wtryskach, jak uda się rozwiązać mój problem to dam znać.

ISTA+ pokazuje wszystko na zielono... Masakra... Może ktoś coś podpowie? Dziękuję z góry!

Edytowane przez Rabat13

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.