Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów i ocieranie w kole


AJO

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam problem z dwiema rzeczami pierwsza to stuki przy ruszaniu zmianie biegów słyszałem coś o podporze wału a druga to ocieranie rzezenie w kole nie wiem czy to wykladziny od recznego się posypały czy co po zdjęciu koła wszystko wygląda okej poza jednym piasta nie kręci się jak powinna rekam nie idzie zakręcić ale łożysko siedzi sztywno a podczas jazdy jest taki metaliczny dzwiek ocierania rzezenia właśnie, mechanika mam daleko jakie 10 15 km i boję się jechać z tym żeby kolo nie zaczęło się palić haha a sam nie bardzo mam czas to zrobić, pytanie czy wasze bmki też się tak jebia? Co zrobię w niej jedna rzecz dochodzi następna, i ostatnie czy otworzenie maski podczas jazdy w e46 przedlift to częsty problem czy tylko ja mam takiego pecha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AJO

Witaj w klubie pasjonatów naprawiających auta po poprzednikach, ignorantach i centusiach... Dwaj lub trzej poprzednicy śmigali na sępa a naprawy spadły na Ciebie. Proste.

 

Kilka sugestii ode mnie:

- w napędzie jest kilka tematów, które mogą wymagać wymiany: elastyczny łącznik wału, podpora wału, sam dyfer (olej, koła zębate), półosie przy dyfrze

- warto wymieniać po 1-2 elementy, nie więcej naraz, żeby drogą eliminacji dowiedzieć się co pomogło, jeśli majster nie będzie dość kumaty by to zdiagnozować

- przy tak znikomym momencie obrotowym (1.8 benzyna) raczej nie ma tam wielkich szkód, tylko zużycie eksploatacyjne ale warto profilaktycznie wymienić ten łącznik na porządny jakościowo oraz przyjrzeć się podporze wału

- tarczobębny z tyłu oraz linki do nich zwykle wymagają troski; linki mogą np. haczyć o tylne zawieszenie a okładziny i okolice zżera korozja; przerabiałem oba tematy

- prostym testem na to czy jeździsz na zaciągniętym ręcznym lub czy trze Ci klocek o tarczę jest sprawdzenie czy nagrzewa się: 1. felga, 2. piasta i tarcza; zaczynasz od felgi a jeśli się nie gotuje, to sprawdzasz tarczę; najbezpieczniej jest kupić pirometr na alledrogo (taki zwykły za 45-50zł styknie w zupełności)

- jeśli nie chcesz ryzykować że przemielisz coś od tego tarcia, wykup sobie pakiet SOSPzmot i po paru dniach przypal głupa

- jeśli z kolei wolisz zrobić to książkowo, możesz też normalnie zapłacić laweciarzowi z okolicy

- przy okazji możnaby zlać olej z dyfra i wlać nowy; 1 litr Motul Gear 300 75W90 oraz dwie śruby na zapas (wlew oraz spust)

- to samo z olejem do skrzyni biegów, jeśli nie wymieniałeś: np. Ravenol MTF-2 Fullsynth 75W80, 2 litry oraz dwie śruby na zapas (wlew oraz spust)

- maska odskakuje i zostaje uchylona na ten centymetr czy całkiem otwiera Ci się do góry jak auto podskoczy na wybojach? widocznie ktoś zaniedbał temat zamka - trzeba go po prostu sprawdzić i wymienić jeśli ma grube luzy; nie lekceważyłbym tego

- jeśli powyższe to za mało, nie chciałbyś wiedzieć co masz na podłodze po zdjęciu tylnego wózka: zużyte tuleje wózka, korozja podłogi oraz pognity przewód hamulcowy; ten temat idzie w tysiące zł

- warto też zajrzeć co dzieje sie pod tymi plastikami na progach; zdejmuje się to od tyłu odpinając listwy z zaczepów... zawsze istnieje jednak ryzyko że nie będziesz miał jak tego zaczepić po oględzinach, bo zamiast paru mocowań będą dziury

 

Dwa ostatnie punkty mają sens, jeśli chcesz trzymać auto dłużej. Zawsze warto zastanowić się nad tym czy obecne auto zostaje na lata, czy raczej szukamy mocniejszej wersji silnikowej i polifta, celem gruntownego odgruzowania. Niektórym wystarczy sam wygląd auta, inni chcą by również dało się nim wyprzedzać.

 

Osobiście przerabiałem temat progów, tylnego wózka, tarczobębnów oraz linek oraz wiele innych... Nie ma lekko: albo zadbasz albo auto zamienia się w śmiecia.

 

E46 to fajne auto, ale z racji wieku oraz przebiegu, wymaga systematycznego, technicznego podejścia do eksploatacji oraz napraw. Swój egzemplarz odgruzowuję od 2 lat i zostały mi jeszcze dwa tematy.

 

 

Edytowane przez speed_maniac
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.