Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.


Temat zrobię jako rozwojowy, dla potomnych, może będę mógł komuś z pryszłości pomóc przez spisanie mojej przygody z tym szatanem :)

Wóz, jedynka E87 z roku 2005, jest wyposażony w ten czarodziejski Active Steering. Jeszcze nie wiem w jakim wariancie (czy Dynami czy „zwykły”).


Raz latem, około roku temu miałem przygodę, kiedy latem dynamicznie chciałem zjechać z głównej w lewo. Szybki ruch kierownicą, szybkie wysprzęglenie. Manewr udany, ale widzę że kierownica jest skręcona w lewo o jakieś 45 stopni i jest błąd na desce. Na szczęście po zaparkowaniu auta z kołami prosto, zostawieniu na czas zakupów i powrocie, kierownica sama wróciła do osi.


To była pierwsza przygoda że auto nie jest normalne. Na szczęście sama się „skalibrowała” i wróciła do środka, do osi.

Drugą gorszą przygodę mam teraz. Wozem wypadłem z asfaltu. Prawym kołem przetrąciłem się przez krawężnik tak że musiało coś się stać z przekładnia, bo pracuje w całym zakresie obrotów, nie zwraca błędu, ale chodzi jak zatarta. Nie wraca sama do osi np. po zakręcie czy po rondzie. Można puścić ją a ona będzie jak wsadzona w plastelinę, trzymać ten kąt który się ustawi ręką.


Kiedy podniosę przód i koła, wszystko chodzi gładko, ale czuć taki lekki statyczny opór po przyłożenia palca. Potem idzie gładko, ale na początku, trzeba ją tak „przepchnąć” do pierwszego milimetra do wykonania ruchu. Sam ruch jest dalej super precyzyjny na kołach.


W czasie jazdy jeszcze jej nie zbadałem bo nie odebrałem jej od lakiernika, ale kiedy będzie cała zrobiona blacharsko, zacznie się ciąg dalszy doszukiwania i doktoryzowania co z taką częściowo zatartą przekładnią uda mi się zrobić.

Widzę po wątkach tutaj że są czarodzieje co rozumieją system przekładni planetarnej, czujników i aplikacji :) Chwała im za to. Boję się tylko co stwierdzą sami spece od maglownicy i jej płaszczyzn.


Także robię brief, będę aktualizować wątek. Pozdrawiam

Opublikowano

No i już mogę opisać kwestie zakupu. Znalazłem kompletną przekładnię w Portugalii! :)

I już np widzę żę są dwa warianty. Z trzema wtykami i dwoma. Czekam na info od mechanika jaki mam u siebie. Ale może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie i podpowie jak to sprawdzić, np po VIN? :)


przekladnie.jpg


Nie wiem czym się różnią, ale okazuje się że mam farta i wybór! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.