Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

przychodzę do was ze swoim problemem na, które nie mogę znaleźć rozwiązania.

Problem dotyczy BMW F10 2010r silnik 204KM N52NB25 ze sterownikiem MSV90; olej 5W30, wymieniany około 1.5kkm temu.

Tak jak w tytule zaskoczył mnie błąd 1C0102 - Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, wiarygodność, statyczna: ciśnienie za niskie, nie zapaliła się kontrolka check engine, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów (wycieków, poboru oleju, odgłosów z silnika).


Objawy jakie zaobserwowałem:

- niższa temperatura oleju, aktualnie maksymalnie około 100 stopni C (wcześniej wskazówka w pionie 120 stopni C)

- ciśnienie oleju zadane=aktualnemu +/- 0.1 bar przy temperaturze oleju przed uruchomieniem (czyli nawet temperatury minusowe) do +60 stopni C. (Przykład: zadane ciśnienie oleju = 3 bary, aktualne ciśnienie oleju = 3 bary z wahaniem o 0.1 bara +/-) - wartość ciśnienie na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju zadane jest wyższe od aktualnego o około 1 bar przy temperaturze od około 60 stopni C do około 85 stopni C. (Przykład: zadane ciśnienie oleju 2.9 bara, a aktualne ciśnienie oleju 1.9 bara) - wartość ciśnienia na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju zadane=aktualnemu przy temperaturze +85 stopni C w górę, oraz ciśnienie aktualne waha się dodatnio o około 0.2 bar (Przykład: zadane ciśnienie oleju wynosi 1.5 bar, a aktualne 1.5bar oraz waha się dodatnio o około 0.2 bar) wartość ciśnienia na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju aktualne jest wyższe od zadanego o 0.1-0.6 bar niezależnie od temperatury w momencie gdy auto jest w ruchu.


Nie znalazłem nigdzie informacji o tym błędzie w tym silniku, jedynie w innych (N43) - sugerowanym tam rozwiązaniem była wymiana/sprawdzenie:

1. czujnik ciśnienia oleju - wymieniłem;

2. zawór regulacji ciśnienia oleju - wymieniłem.


Aktualnie brakuje mi pomysłów, gdzieś spotkałem się jeszcze z informacją o aktualizacji oprogramowania sterownika silnika - ale nie dotyczyła silnika N52.

Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Ma pomysł na jakieś rozwiązanie, bądź posiada jakąś sugestię co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz poczytaj.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=398282

Po wymianie zaworu jak szybko znowu pojawil ci sie ten błąd? Ogolnie rozkodowujac ten błąd bez znaczenia ktory silnik to jak wymiana czujnika i zaworu nie pomaga to zostaje do wymiany pompa. Jaki masz wariant ecu dokladnie?

U mnie w b48 tez sie pojawil, wymianilem zawor, narazie ponad 1000 km i blad nie powrócił

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.