Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie

1.

Mam wrazenie ze wentylator od samego początku jak zapale silnik chodzi pytanie : jak to wogóle działa są tam jakies bimetale bo kabelki tam zedne nie idą


2.

Czy taka sytuacja moze wpływac na to ze w środku jest głośniej ?


3.

czy odkręcenie wentylatora dzisiaj (przy takiej pogodzie) może coś zepsuc (przegrzac silnik)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Szczerze to dopiero zaczynam przygodę z e32 i nie wiem jakie tam jest dokładnie chłodzenie itd, ale jeżeli sprzęgło wiskotyczne to diagnoza usterek jest sporna. W necie mnóstwo porad typu ze po starcie na krótko powinien sie kręcić potem przestać i po nagrzaniu być znow skorelowane z obrotami. Są też sposoby na sprawdzenie ręczne, na zimnym (niezalaczonym) powinno dać się zatrzymać ręką podczas pracy, gdy jest rozgrzane to już nie. Sposobów jest mnóstwo, u siebie M62B44 też mam zagwozdkę ale nie potrafię do końca zdiagnozować czy jest walnięte czy nie, żadne objawy dokładnie się nie sprawdzają.


Wisko sprzęgla się gdy zawarty w nim olej silikonowy rozrzedza się pod wpływem temparstury. Nie ma tam elektroniki.


Wisko huczy więc będzie głośniej.


Jak chcesz odkrecic wentylator i martwisz się o przegrzanie silnika to kontroluj temp po prostu. Jak bedzie w normie to jaki problem.


Jazda z włączonym wisko cały czas wiąże się z niepotrzebnym obciążeniem silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.