Skocz do zawartości

E46 Błąd tylnych świateł - po dłużej jeździe


rzeszowbmwe46323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Mam taki problem, że po dłużej jeździe wywala błąd tylnych świateł (są widoczne obie żarówki tylne na czerwono na desce rozdzielczej). Teoretycznie oznacza to, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej - ale tablica świeci się cała. Co gorsze - wyświetlają się wtedy wszystkie światła stopu pomimo, iż nie naciskam stop. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy gdy ten problem występuje to czasem światła stop nie reagują od razu (choć błędu nie ma - jechałem w nocy więc widziałem w lusterku czy się świeci stop na szybie). Najdziwniejsze jest to, że błąd z tymi światłami występuje najczęściej przy skręcaniu, choć nie jest to reguła.

Myślałem, że może to czujnik stopu, ale problem nie występuje gdy auto stało kilka godzin i przejadę nim kilka kilometrów. Wtedy i stop działa szybko i nie ma żadnego problemu. Problem się pojawia po około 40min jazdy. W Inpie błędów od modułu świateł nie ma żadnego, w silniku:

45 multi funktion steering wheel supervision interface

Choć tempomat działa (był dokładany z 2 lata temu), w liczniku:

191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete

Choć ten błąd już był od dawien dawna gdy problemu ze światłami nie było.


Ogólnie problemy zaczęły się od tego, że nie miałem podświetlenia tablicy rejestracyjnej (błąd dwóch żarówek z tyłu) i czasami nie działało otwieranie klapy z przycisku (z pilota działało zawsze). Sprawdziłem - faktycznie lampki do wymiany. Przy wymianie okazało się, że nie ma masy (nowe nie świeciły i przycisk od klapy czasem się zacinał a wtedy nie działał w ogóle). Z racji, że nie udało się znaleźć jakieś schowanej śrubki co by miała masę to po odklejeniu podbitki klapy wziąłem jakiś inny kabel z masą i podłączyłem się do niego. Po tym zabiegu oświetlenie wróciło, przycisk do klapy działa zawsze i ogólnie oświetlenie działa prawidłowo (nie było problemów). Dopiero po jakimś czasie się okazało, że przy dłużej jeździe wywala ten błąd tylnych świateł (choć podświetlenie się świeci prawidłowo).

Co może być? Sprawdziłem wiązkę w gumie łączącej bagażnik z autem, wygląda na całą, nie widać że kable są poprzecierane. Jedynie co zauważyłem to światła od podświetlenia tablicy (te co wymieniłem) przy dotknięciu jest gorąca ramka, ale to chyba normalne. Zastanawiałem się czy nie wymienić całej listwy (blendy), ale nowa org kosztuje koło 455zł a używka to wiadomo.. Jeszcze myślę, że może moduł świateł bo z pół roku temu miałem problem, że zawieszał się kierunkowskaz na desce (tj. np. wcisnąłem kierunkowskaz a na desce się nie wyświetlał, albo już nie był wciśnięty a na desce sobie migał) ale wtedy pomogło wyjęcie modułu, popsikanie go sprejem do elektryki, włożenie ponownie i od tego momentu kierunkowskaz działa ok (choć te piny przy module świateł miały już kolor taki zielonkawy/niebieski). Najgorsze, że błędów w inpie nie ma żadnych, choć na liczniku wyświetla się błąd (który znika), ale powinien chyba pamiętać.


BMW E46 323i 2.5 benzyna, 99r, manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź masy w tylnych lampach (w budzie), popraw porządnie styki w module świateł (pozbądź się dokładnie zieleniny) i kontakt w sprayu. Jak to nie pomoże to może być faktycznie czujnik stop.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem wtyczki w światłach tylnych - nie widzę problemu, są ok. Zrobiłem jeszcze taki test, że odpiąłem całkowicie listwę oświetlenia. Skutkowało to tym, że wyświetlił się błąd tylnych świateł (czyli taki jak wywala po 40min jazdy różnie) i znów po dłuższej jeździe zauważyłem, że z tyłu czasem zapalają się wszystkie światła stop. Czyli to na pewno nie blenda tablicy oświetleniowej.

Wydaje mi się, że może gdzieś masa nie styka po nagrzaniu samochodu i stąd te problemy. Tylko jak teraz to sprawdzić? Od czego zacząć? Gdzie w ogóle są końcówki styków masy? Jeśli nie przy światłach to gdzie z drugiej strony?

Chyba, że to faktycznie czujnik stopu, ale dziwne bo na początku jazdy jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana modułu LCM. Po wymianie na inną używkę i zaprogramowanie (vin, przebieg) - ani razu nie wyświetlił się błąd żarówek z tyłu który powodował zaświecenie wszystkich świateł stopu. Zarówno po krótkiej jak i przy dłużej jeździe. Dzięki za pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.