Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

Wymieniłem uszczelniacze zaworowe w silniku N63A, jestem w trakcie ustawiania rozrządu. Do tego celu kupiłem blokady Tesam

https://www.tesam.pl/s0001833-blokada-rozrzadu-bmw-n63-s63-n74-p-12322.html

Już w trakcie demontażu wałków zauważyłem, że przyrząd nie jest precyzyjny. Różnica pomiędzy szerokością wałków a blokad to 0,24mm. Przyrząd do blokowania wału również nie jest precyzyjny (moim zdaniem wchodzi za luźno) co sumarycznie może dawać przesunięcie faz. Złożyłem mimo wszystko rozrząd tym przyrządem, lecz po dwukrotnym obróceniu wału i ponownym sprawdzeniu ustawień, jeden z wałków jest minimalnie przestawiony, ale po dociśnięciu przyrządu wchodzi, licując z głowicą.

Teraz moje pytania:

1 jakie jest dopuszczalne przesuniecie w tym silniku?

2 Czy nowe śruby, które użyłem do dokręcenia, po zluzowaniu/ustawieniu mogę użyć ponownie? (bardziej mi zależy na czasie dostawy niż na samym koszcie śrub)

3 Jaki/który jest sprawdzony przyrząd do tego silnika? Można gdzieś wypożyczyć?

4 Czy ktoś z was ma do wypożyczenia sprawdzone blokady?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.