Skocz do zawartości

Temperatura cieczy M54B30


omen135

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio wisko i pompę wody, ponieważ w ciepłe dni pojawiał się problem podwyższonej temperatury w korkach. Po wymianie jest jeszcze gorzej bo wczoraj łapał nawet 104° w czasie jazdy (pomimo że było poniżej 20° na zewnątrz) co wcześniej się nie zdarzało. Inna sprawa, że jak się zatrzymałem to temperatura wzrosła do 106 po czym gwałtownie spadła do 86. Chłodnica była przedmuchana po wymianie (nie była zbytnio brudna), termostat wymieniany na wiosnę, przelew w zbiorniczku jest. Czujnik temperatury by wariował, źle odpowietrzyłem układ czy gdzie szukać przyczyny? Czy może do póki wskazówka temperatury trzyma pion to olać temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura na poziomie 104/107 jeżeli termostat nie był modyfikowany, to norma

Tylko że przed wymianą wisko i pompy takie temperatury zdarzały się tylko podczas stania w korku i to też nie zawsze, a teraz nawet podczas jazdy temperatura przekracza 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza może być nowa, może być sprawna, ale jak delikatnie będzie ustawiona inaczej, może spinać się parę stopni wyżej, ta blaszka odkształca się do przodu pod wpływem temperatury i uchyla w niej zwór, ten mały torksik po środku, pozwala doprecyzyować otwarcie zaworu i uruchomienie jej, wszystko zależy jak jest ustawiona. To jest jedna sprawa, ale zacząć powinno się od sprawdzania, kiedy startuje termostat, przy jakiej temperaturze, można kręcić wiskem, ale jak termostat ma wysoko otwarcie, wiele się nie zdziała, trzeba to sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam ale chyba ta śrubka jest. Ogólnie dzisiaj trochę pojeździłem i sytuacja wygląda tak, że albo trzyma okolice 100° jak się jedzie te 80-90, albo temperatura wzrasta do 105-107 i po chwili gwałtownie spada do okolic 90. Przy trochę ostrzejszej jeździe spada nawet i do 80 i wzrasta do okolic 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dziwne te temperatury u Ciebie, chodzi mi o te 80 (jak to sprawdzasz, wchodzisz w test 7? zapinasz kompa, jak to czytasz?) Żeby sprawdzić do jakiej temperatury trzyma termostat, pojedź sobie na autostradę, wrzuć 5 bieg i bardzo spokojnie sobie jedź, tak żeby nie obciążać bardzo mocno silnika, wtedy będzie widać jaka jest ta wartość, to będzie właśnie otwarcie termostatu, przepływ powietrza przy takiej prędkości jak na prawdę duży i wychładza motor do temperatury otwarcia/zamknięcia termostatu. Zatrzymaj się na poboczu, nie wyłączaj silnika i popatrz do jakiej wartości wzrośnie temperatura, jak Ci skorzy w okolice 105/107 no to masz dysproporcję między 80 a 107, to dużo, i tu można obudzić wisko wcześniej i przestawić jego zawór i moment otwarcia. Ale coś mi trudno uwierzyć w te 80 stopni, termostat na którym napisane jest 80/85 (temp. otwarcia) będzie miał realną temperaturę silnika na poziomie 92/94, nie da się zejść niżej, testowałem to wiele razy, jedyna opcja aby zbić ją dużo niżej, to chwilowe duże obciążenie silnika podczas jazdy i wtedy uruchamia się grzałka, która wymusza na nim otwarcie bo czyta że go gnieciesz, ale jak pisałem wcześniej, wrzucić manualny termostat ze stałą temperaturą bez grzałki, który za dużo nie miesza, ustawić wisko do tego i po zamiatane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę dziwne te temperatury u Ciebie, chodzi mi o te 80 (jak to sprawdzasz, wchodzisz w test 7? zapinasz kompa, jak to czytasz?) Żeby sprawdzić do jakiej temperatury trzyma termostat, pojedź sobie na autostradę, wrzuć 5 bieg i bardzo spokojnie sobie jedź, tak żeby nie obciążać bardzo mocno silnika, wtedy będzie widać jaka jest ta wartość, to będzie właśnie otwarcie termostatu, przepływ powietrza przy takiej prędkości jak na prawdę duży i wychładza motor do temperatury otwarcia/zamknięcia termostatu. Zatrzymaj się na poboczu, nie wyłączaj silnika i popatrz do jakiej wartości wzrośnie temperatura, jak Ci skorzy w okolice 105/107 no to masz dysproporcję między 80 a 107, to dużo, i tu można obudzić wisko wcześniej i przestawić jego zawór i moment otwarcia. Ale coś mi trudno uwierzyć w te 80 stopni, termostat na którym napisane jest 80/85 (temp. otwarcia) będzie miał realną temperaturę silnika na poziomie 92/94, nie da się zejść niżej, testowałem to wiele razy, jedyna opcja aby zbić ją dużo niżej, to chwilowe duże obciążenie silnika podczas jazdy i wtedy uruchamia się grzałka, która wymusza na nim otwarcie bo czyta że go gnieciesz, ale jak pisałem wcześniej, wrzucić manualny termostat ze stałą temperaturą bez grzałki, który za dużo nie miesza, ustawić wisko do tego i po zamiatane

Z tymi 80° to właśnie chodzi o grzałkę bo taka temperatura jest tylko podczas większego obciążenia silnika (później już wzrasta do tych 98-100 i tyle trzyma podczas jazdy ze stałą prędkością). Temperaturę biorę z testu 7, będę miał okazję to pojeżdżę z podpiętym kompem jeszcze (chociaż jak kiedyś sprawdzałem to temperatury komputer/test 7 się pokrywały). Jak to też ma jakieś znaczenie to dziś po zrobieniu jakichś 150km górny wąż od chłodnicy był twardy (dało się go tam jakoś minimalnie zgnieść) dolnego nie sprawdzałem bo nie bardzo miałem jak tam łapę włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, to odwieczny problem BMW wymuszony normami UE i czystością spalin, jak pisałem wcześniej, nie trzeba kupować nowego termostatu, można go przerobić, i to można zrobić dosłownie z każdym termostatem, ten nabój w termostacie jest napełniony gazem i reaguje na temperaturę, rozszerza się, modyfikacja sprężyn podcinanie ich nic nie da, jedyna modyfikacja na jaką reaguje termostat to jego trzpień, każdy z termostatów ma taki lekki jałowy luz pomiędzy tym nabojem a samym trzpieniem, podkładając coś pod niego, albo wykorzystując inny z innego samochodu nieco wyższym, spowoduje że uchylenie termostatu będzie wcześniejsze, przy dużym obciążeniu i dalszym wzroście, otworzy się mocniej, robiłem to w wielu markach, działa za każdym razem. Nie można też przesadzić, ale to będzie widać przy składaniu termostatu, bo jak przesadzisz z długością, po złożeniu termostatu, będzie lekko uchylony, trzeba go dobrze obejrzeć. Jak zrobisz to dobrze i temperatura spadnie na poziom 90/92 i nie będzie pikował wyżej, zakładasz korek i diesla z otwarcie 1,4 czy ile on tam ma, ciśnienie w układzie mocno spadnie a węże układu chłodzenia powiedzą CI: "DZIĘKUJĘ omen135" :) Kolejne plusy to ustąpienie wycieków, silnik przestaje tak jeździć tempraturowo, uszczelki tak nie dostają, znikają wycieki i przede wszystkim kondycja oleju do kolejnej zmiany jest zdecydowanie lepsza, co się dzieje z olejem i jego żywotnością powyżej 100 stopni, można pooglądać na YT, trzeba poszukać.

Obejrzyj to: https://www.drive2.ru/l/9926097/ i to:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie miałem 3 nowe wiska behr (oryginał jest tej firmy) z różnych źródeł i żadne nie działało prawidłowo, wróciłem do oryginalnego, które okazało się sprawne.

Jakiej firmy termostat? Tylko oryginał i wahler działają prawidłowo, ten drugi ma często problem z grzałką. Jeszcze niedawno można było kupić behr'a niemieckiego, który był oryginałem, od jakiegoś czasu jest to włoski wytwór - szmelc. Podstawa to jazda z komputerem i podgląd na temperaturę na wejściu do chłodnicy, wtedy będzie wiadomo, kiedy otwiera się termostat. Druga kwestia czy wisko spina w ogóle? Zaraz po odpaleniu i przy wyższych temperaturach (oczywiście termostat musi być otwarty)? Trzecia to dodatkowy wentylator elektryczny, on jest równie istotny jeżeli chodzi o układ chłodzenia. Wysteruj nim z programu inpa, stopniowo zwiększaj % jego pracy co 10 i obserwuj czy nie zwalnia. Mój w m52tub28 działał dobrze do ok 50%, później rozpędzał się i zwalniał. Po wymianie nie mam najmniejszych problemów z temperaturą, nie ma więcej jak 96-97, czyli wartość otwarcia termostatu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoz można kupić 10 nowych, i może się okazać że każda z nich będzie reagować na przepływ gorącego powietrza z różnicą kilku stopni, kupować wisko z regulacją, jeżeli chodzi o obserwację statyczną otwarcia termostatu, to nie górnego wejścia do chłodnicy, tylko dolnego, na wejściu do chłodnicy zawsze jest gorąco, bo ten przewód jest krótki, jest blisko silnika, a pompa cały czas próbuje przepchać ten płyn, ale do póki nie otworzy się termostat, chłodnica i dolny przewód chłodnicy będzie cały czas zimny, więc jak obserwacja przewodów to dolny i położyć rękę na samej chłodnicy, w momencie kiedy termostat puści, chłodnica nabiera bardzo szybko temperaturę i to samo dzieje się dolnym przewodem chłodnicy. Termostaty bez względu na markę te OE to szmelc, wartościowy termostat to zmodyfikowany, który zbija temperaturę, nie grzeje nadmiernie silnika/oleju i nie spina nadmiernie węży. Są dwie szkoły zauważyłem, wyznawców kościoła BMW i tych których zmęczył już temat chłodzenia BMW, gdzie jesteś zapisany, tak działasz, ja nie mam pretensji do BMW, zrobili to dla wymogów spalin, normalnie nie jest to zdrowe i Oni to wiedzą..Elektryczny wentylator chłodnicy w momencie włączenia, powoduje spadek sprawności wiskozy, i jest tak zaprogramowany, właśnie po to jak wisko już gaśnie, w sytuacji gdzie pikuje temperatura powyżej 100, ma zareagować i uchronić silnik przed przegrzaniem. Przy sprawnym termostacie i wisko, można ten wentylator w ogóle zdemontować, zakładając że nie korzystasz, z klimy, to wentylator który ma przechładzać chłodnicę klimatyzacji, awaryjnie włącza się jak pikuje temperatura i włącza się bardzo późno..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem 3 nowe wiska behr (oryginał jest tej firmy) z różnych źródeł i żadne nie działało prawidłowo, wróciłem do oryginalnego, które okazało się sprawne.

Jakiej firmy termostat? Tylko oryginał i wahler działają prawidłowo, ten drugi ma często problem z grzałką. Jeszcze niedawno można było kupić behr'a niemieckiego, który był oryginałem, od jakiegoś czasu jest to włoski wytwór - szmelc. Podstawa to jazda z komputerem i podgląd na temperaturę na wejściu do chłodnicy, wtedy będzie wiadomo, kiedy otwiera się termostat. Druga kwestia czy wisko spina w ogóle? Zaraz po odpaleniu i przy wyższych temperaturach (oczywiście termostat musi być otwarty)? Trzecia to dodatkowy wentylator elektryczny, on jest równie istotny jeżeli chodzi o układ chłodzenia. Wysteruj nim z programu inpa, stopniowo zwiększaj % jego pracy co 10 i obserwuj czy nie zwalnia. Mój w m52tub28 działał dobrze do ok 50%, później rozpędzał się i zwalniał. Po wymianie nie mam najmniejszych problemów z temperaturą, nie ma więcej jak 96-97, czyli wartość otwarcia termostatu.

wentylator jest założony nowy bo stary zdechł. Termostat jest jak dobrze pamiętam wahlera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.