Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Od kilku już miesięcy w moim aucie znika płyn chłodniczy. Znika wyłącznie podczas jazdy, brak jakichkolwiek wycieków czy plam. Poziom oleju bez zmian, pod korkiem też w porządku.

Na początku musiałem dolewać 1 litr na kilkaset kilometrów, obecnie 1 litr znika po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

W teście CO2 kolor zmienił się na delikatnie zielonkawy. Kilka dni temu pojawił się błąd katalizatora. Wczoraj pierwszy biały dym z rury wydechowej, po przejechaniu około 10 km.

Pytanie, czy to na 100% uszczelka pod głowicą? Czy przy takich objawach jest w ogóle szansa, że to może być coś innego?

Mechanik chce najpierw sprawdzić turbinę i chłodniczki.

Z doświadczenia - mieliście/słyszeliście o innym wyroku przy takich okolicznościach?


Serdeczne dzięki za podpowiedzi.


PS: Jakiś świst, gwizd przy 2000 obrotów wyłącznie to w tym aucie standard?


BMW 318i - 2015 rok, 1,5 l, 136 km, przebieg 101 tys. km.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie była delikatnie peknieta turbina w poblizu wastegate, od strony katalizatora.

Saczyl sie plyn i po kilku min od uruchomienia dymil dosc intensywnie na bialo.

Mechanik moze miec dobry trop bo ta turbina jest chlodzona plynem, a sprawdzenie jej to niewiele roboty w porownaniu do zdejmowania glowicy i dalszych prac.

W przypadku pekniecia turbiny albo nawet uszkodzonej uszczelki pomiedzy turbo, a glowica potencjalnie moga przedostawac sie spaliny do plynu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.