Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, od 12 lat posiadam tylko bmw od kilku e36 , e46 do e91 tym razem , zawsze na forum wyczytałem wątki i jakoś mnie to naprowadzało na trafne naprawy ale tym razem nie mogę sobie z tym poradzić.



Auto zakupiłem 8 miesięcy temu wszystko było ok oprócz mocy , posiedziałem poczytałem czujnik wałka mimosrodowego lub silniczek valvetronic - wymienione i działa , cały czas sprawdzam w programie delphi .


ale ostatnio mam problem z którym już odpuszczam , auto szatkuje i dźwięk jakby była dziura w wydechu , słyszalne pod autem ( wydech cały przepatrzony zero nieszczelności) jak przyspieszam słychać jakby jeden cylinder nie działał ale ma moc i przyspiesza normalnie (słychać przy przyśpieszaniu miedzy zabudowaniami ).



Wymieniłem świece ( bosch platinum 0 242 235 776 według realoem. com poprzednie były bosch izfr6h) stare świece nieokopcone czyste z białym nalotem od lpg , i cewki (delphi ) nadal bez poprawy .

przepatrzone wszystko co mogłem już sprawdzić , wywala błąd sond przed katalizatorem , jedna wymieniona ( tylko do niej się dostałem ledwo , druga wymaga ściągnięcia katalizatorów z kolektorami a co za tym idzie sanek od dołu ) jednak dalej wywala błąd sond także tej którą wymieniłem .


niestety po pół roku jeżdzenia autem troszeczkę mnie podkusiło i problem zaczął się od przejechaniu mocniej ok 5 km z kolegą ( parę razy auto było ciągnięte do ocinki ) i po tym zaczął dziwnie chodzić tak jak opisałem wyżej . czytałem także o pompie vacum i na innym forum wyczytałem coś takiego :


"Nawiązując do tego co mi swojego czasu napisał Toudi (dzięki piękne :ok: ):

"Logi mówią o mechanicznym zacięciu Vanosa, ale to może być spowodowane nieszczelnością w układzie odmy, a objawy powodują:

-wypadanie zapłonu

-wyłączanie cylindrów

-niestabilne obroty biegu jałowego

-sygnalizację usterki mechanizmu rozrządu (vanos)"


Poczytałem trochę na temat odmy/separatora oleju.

Co może być nie tak ? Jest on plastikowy więc czy go się wymienia czy czyści?

Znalazłem też info, że jak jest walnięty to samochód sporo oleju może palić, co by się zgadzało bo choć wiem, że n52 lubi trochę oleju to tutaj było tego sporo (ale to jeszcze zauważalne na castrolu)



zaznaczę że zaczął mi pobierać olej przy spokojnej jeździe , odmy nie ruszałem od zakupu , silnik nie faluje - równo pracuje chodź mam wrażenie że jak na bmw zbyt glośno go słychać po otwarciu maski , ciśnienie na cylindrach prawie po równo w okolicach 8.5bar (amatorskim sprzętem mierzone ), z rury w ogóle nie kopci ( końcówka wydechu jest czarna od środka ale przy gazowaniu ani dymka) .


nie wiem już naprawdę w czym szukać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.