Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam F10 z przedlift z napędem xDrive. Silnik został wymieniony w ramach akcji serwisowej na wersje polift N63TU (449KM). Wtedy też moc została podniesiona na 527KM oraz 765Nm przez TC-performance w 2016 roku. W ostatnim czasie naszło mnie by zmierzyć czasy przy użyciu dragy (pomiar po GPS). Wyszło mi jak poniżej


0-100 - 4,68s

100-200 - 9,92s


Pomiar robiłem:

- na oponach zimowych w rozmiarze 255/40/19,

- przy 5C

- na rozgrzanych oponach, oleju w silniku i skrzyni biegów (przejechałem 20km przed pomiarem, z czego 15km ekspresówką przy 140km/h)

- w trybie sport+.

- bez launch control (bo nie mam).


Nie było ślisko, nie było wiatru a pomiar był robiony na płaskim terenie. Dodam, że nie miałem żadnego mielenia kół. A wyniki były powtarzalne. Paliwo zawsze leje Pb98 na Orlenie. Olej co 8tys. wymieniany na MOTUL 300V Power Racing 5W30.


Moim zdaniem jak na te moc i fakt, że auto ma napęd 4x4 czas 0-100 jest za słaby. Zwłaszcza, że seria 407KM wg. producenta miała 4,9s w RWD a na YT znalazłem wynik 4,8s w serii 407kM xDrive ->

Niektóre auta z napędem na tył i mniejszą mocną mają lepsze czasy... Wynik dla 100-200 też du*y nie urywa ale mniej odstaje w porównaniu do aut z podobną mocą.


Mam obawy, że auto nie jest do końca sprawne. Mam błąd 1F2802 w komputerze związany z modyfikacja silnika oraz jeden 213901, który się pojawia gdy próbuje jechać szybciej niż licznikowe 263 km/h. Dodam, że więcej auto nie chce jechać a ogranicznik został ściągnięty przez TC-performance.


Co może być powodem? Mam przypuszczenia, że mapa została źle dostosowana.

Opublikowano
Chiptuning, często (ale, nie zawsze) jest robiony tak, żeby to super wyglądało na wykresie i w liczbach bezwzględnych a już nie koniecznie, poprawia osiągi, zwłaszcza w kontekście trakcji i przenoszenia realnej mocy na asfalt... ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Osiągi można powiedzieć, że masz seryjne jak na 450KM, no..100-200 nieco szybciej. Zrób program w normalnej firmie i powtórz pomiary.
peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.