Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem poruszany już na forum, jednak nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, dlatego proszę o pomoc. Pacjent E87 118i 2006r 95kW

Problem dotyczy zimnego nawiewu od strony pasażera, mianowicie skrajnych nawiewów - od strony kierowcy jak i środkowy tunel grzeje OK z tym że wyraźnie czuć różnice pomiędzy lewą a prawą kratką środkowego tunelu. Niemniej jednak objawy wskazujące na zapchanie się nagrzewnicy, pogodziłem się z tym losem tym bardziej że mechanik przez telefon z góry założył e będzie potrzebne rozbieranie deski rozdzielczej i badanie tematu organoleptycznie. Zauważyłem że ilość ciepłego powietrza wydostającego się od strony pasażera zmienia się z zależności czy pracuję w trybie AUTO czy manualnie kieruje nawiew (góra-środek-dół/szyba) gdzie to tryb automatyczny jest o wiele "zimniejszy", kolejnym dziwnym objawem jest całkowity brak ogrzewania na postoju przy pomocy funkcji REST tj. dmucha ale niemiłosiernie zimnym powietrzem - z każdej strony i w każdej konfiguracji! Wszystkie obserwacje oczywiście na zagrzanym silniku.

Moje pytanie brzmi: Czy warto od razu rozbierać pół samochodu? Robota kosztowna, czasochłonna i nie wiem czy potrzebna, chciałbym sprawdzić jakąś zależność w ww objawach. Wyczytać można o dodatkowej pompie wody, elektrozaworze od nagrzewnicy czy też klapach sterowania nawiewem. Niestety nie posiadam dokładnych schematów i nie jestem w stanie stwierdzić co może być przyczyną. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? A jeśli nie to z pewnością znajdzie się ktoś kto zna się na budowie tego ustrojstwa, oraz co mógłbym zlecić do kontroli w pierwszej kolejności.

Z rzeczy ważnych to jakiś czas temu uszkodzeniu uległ jeden z przewodów od termostatu do bloku silnika (pęknięty króciec) i wtedy praktycznie cały układ miał wymieniony płyn, odpowietrzony. Płynu chłodniczego nie ubywa.

Opublikowano

Hejka przerbialem podobny temat przed świętami...

Tez po stronie pasażera zimno było, niestety u mnie wymiana nagrzewnicy pomogła do tego z funckja test miałem też ten problem i okazalo się że szczotki skończyły sie w pompce dodatkowej można je wymienić bez demontażu pompy . Mi to zajęło na spokojnie 2 dni . A tak apropo odpowietrzania nie odpowietrzysz układu dokładnie bez sprawnej pompki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagrzewnica niestety. Jeśli pompka uszkodzona to będziesz mial błąd na kompie i nie będzie chodziła po włączeniu funkcji REST. Jak działa będziesz ja słyszeć.
Opublikowano
Nagrzewnica niestety. Jeśli pompka uszkodzona to będziesz mial błąd na kompie i nie będzie chodziła po włączeniu funkcji REST. Jak działa będziesz ja słyszeć.

 

Kolego u mnie pompka nie pracowała a bledu nie było i zong mówię profilaktycznie wymienię szczotki po wymianie pompka wyzdrowiala:p

Opublikowano

Dokładnie o to mi chodziło, zastanawiałem się czy są to 2 niezależne awarie czy też może je coś łączyć. Nie pozostaje nic innego jak zostawić samochód u mechanika, wyspowiadać się i zostawić do skutku.

Dziękuje za pomoc

Opublikowano
Dokładnie o to mi chodziło, zastanawiałem się czy są to 2 niezależne awarie czy też może je coś łączyć. Nie pozostaje nic innego jak zostawić samochód u mechanika, wyspowiadać się i zostawić do skutku.

Dziękuje za pomoc

 

Szczotki kosztowały chyba 10 zl do pompki także koszt mały, nagrzewnica 240 i sam robiłem ponieważ u mnke w mieście zbyt dużo wolali na wymianę nagrzewnicy dlatego postanowiłem sam to zrobić. Powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagrzewnica niestety. Jeśli pompka uszkodzona to będziesz mial błąd na kompie i nie będzie chodziła po włączeniu funkcji REST. Jak działa będziesz ja słyszeć.

 

Kolego u mnie pompka nie pracowała a bledu nie było i zong mówię profilaktycznie wymienię szczotki po wymianie pompka wyzdrowiala:p

 

To mega dziwne, że nie miałeś błędu A6D1, ponieważ jest to zwykły silnik. Jak jest przejście to błędu nie ma, jak nie ma przejścia to jest.

Pytanie czym to diagnozowałeś i czy pokazywało błędy JBBF, poniewaź w tym module błąd sie pojawia, a nie w DDE. Wiekszosć skanerow uniwersalnych nie pokazuje błędów innych niż z modułu silnika DDE.

Naprawa pompki jak napisaleś chwila i koszt szczotek. Nie trzeba nawet calej z auta wyciągać. Tutaj tutorial wyczerpujacy temat dodatkowej pompki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.