Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, BMW E87 2011r 116d


Samochód był u mechanika, spawanie tłumika i regeneracja alternatora. Po odbiorze świeci się check engine.. Mechanik oczywiście stwierdził, że to zbieg okoliczności.


Samochód zawiozłem do elektryka, jakieś kable od silnika były spalone, naprawił je.. a check zdiagnozował, że winę ma EGR - wymieniłem na nowy, oryginalny Warnera - check engine świeci jak i świecił..


Komputer pokazuje:


3EFC Obecny Termiczny czujnik poziomu oleju

4690 Obecny DDE: Napięcie zasilania 3

49BE Obecny DDE: czujnik poziomu oleju

4A64 Obecny DDE: Świeca żąrowa cylindra 1, włączanie (świece były sprawdzone i wszystkie są sprawne..)

4B1C Obecny DDE: podgrzewanie filtra paliwa, włączenie

4B7F Obecny DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał

4CAE Obecny DDE: czujnik położenia nastawnika recyrkulacji spalin, sygnał


Jakieś pomysły? Ładuję kasę w ten samochód, a co chwilę trafiam na niekompetentnych "specjalistów".. Nikt nie bierze odpowiedzialności, każdy kasuje jak za zboże.. Mi już ręce opadają..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiesz jakie błędy miałeś przed checkiem? Co za kable miałeś spalone?

Check jest pewnie przez te które wytłuściłeś.

W moim przypadku 4CAE przestał się pokazywać po wymianie EGR

Opublikowano
A wiesz jakie błędy miałeś przed checkiem? Co za kable miałeś spalone?

Check jest pewnie przez te które wytłuściłeś.

W moim przypadku 4CAE przestał się pokazywać po wymianie EGR

 

Błędy były te same.

No właśnie nie wiem jakie kable..


Ktoś ma jakieś pomysły?

Opublikowano
Ile płaciłeś za regeneracje alternatora i jakie miałeś objawy?

400 albo 500, teraz nie pamiętam bo na rachunku były 3 rzeczy. Właśnie nie jestem pewien które objawy były od alternatora.. ale zaufałem mechanikowi, że słusznie dał go do regeneracji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrząc po błędach to nie wiem czemu altrnator był robiony, bo nic nie wskazuje na niego. No ale przez forum nie wszystko widac.

Na pewno masz do wymiany.

- Czujnik poziomu oleju. Tylko kup odpowiedni, bo sa dwa rodzaje nie zamienne. Jeden pokazuje stan oleju na wyświetlaczu, ten droższy fotmy Temic, drugi tańszy, nie pokazuje, firmy Hella. W zamienniki bym się nie pchał.

- sterownik świec skoro świece masz sprawne. Sterownik mogę ci naprawić. Teraz nowe kosztują majątek i są praktycznie nie dostępne. Jak chcesz nowy w rozsądnej cenie to czekaj do lata. Sterownik musisz tez kupić odpowiedni do N47.

- podgrzewacz filtra paliwa do wymiany. Jest przy filtrze paliwa. Warto obie tzeczy na raz machnąć.

Te rzeczy wyżej na pewno nie powoduja check engine, avzkoloek błąd sterownika świec moze powodować problemy z wypalaniem DPF.

4690, 4b7f, 4cae to sa rzeczy którym trzeba sie przyjrzeć, tylko, że strasznie mało informacji dajesz lub sam nie wiesz co było robione. Mi na 4CAE pomógł nowy EGR, ale ty masz niby nowy.

4b7f to czujnik, ktory znajdziesz idac gumowa rurka od DPF, czesto potrafi paść. Tu nasz temat co i jak

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=364202

Opublikowano
Patrząc po błędach to nie wiem czemu altrnator był robiony, bo nic nie wskazuje na niego. No ale przez forum nie wszystko widac.

Na pewno masz do wymiany.

- Czujnik poziomu oleju. Tylko kup odpowiedni, bo sa dwa rodzaje nie zamienne. Jeden pokazuje stan oleju na wyświetlaczu, ten droższy fotmy Temic, drugi tańszy, nie pokazuje, firmy Hella. W zamienniki bym się nie pchał.

- sterownik świec skoro świece masz sprawne. Sterownik mogę ci naprawić. Teraz nowe kosztują majątek i są praktycznie nie dostępne. Jak chcesz nowy w rozsądnej cenie to czekaj do lata. Sterownik musisz tez kupić odpowiedni do N47.

- podgrzewacz filtra paliwa do wymiany. Jest przy filtrze paliwa. Warto obie tzeczy na raz machnąć.

Te rzeczy wyżej na pewno nie powoduja check engine, avzkoloek błąd sterownika świec moze powodować problemy z wypalaniem DPF.

4690, 4b7f, 4cae to sa rzeczy którym trzeba sie przyjrzeć, tylko, że strasznie mało informacji dajesz lub sam nie wiesz co było robione. Mi na 4CAE pomógł nowy EGR, ale ty masz niby nowy.

4b7f to czujnik, ktory znajdziesz idac gumowa rurka od DPF, czesto potrafi paść. Tu nasz temat co i jak

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=364202

Dzięki, ten czujnik to który numer na schemacie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dobrze patrze to 5. Ale dobierz po swoim vin na stronie np. realoem.com
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak dobrze patrze to 5. Ale dobierz po swoim vin na stronie np. realoem.com

 


Okazało się, że błędy wynikały z przegrzania/przetarcia/stopienia kabli gdzieś przy kolektorze wydechowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.