Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie :)

Proszę o poradę i sugestie co może być przyczyną usterki


Mianowicie :

Od czasu do czasu podczas jazdy po łuku i skręconej kierownicy najczęściej na parkingu przy mocnym skręceniu kierownicy dochodzi do usterki: (nigdy podczas jazdy) zawsze ruszając po łuku

- choinka w postaci: abs , dsc , symbol kierownicy, poduszka, ręczny, nie zapięte pasy, brak ciśnienia w oponach

- nie działa elektronika, nagle przestają działać zegary(prędkość, obroty, licznik km

-nie działa klimatyzacja

- nie można otworzyć bagażnika

Z awarią doraźnie radzę sobie w następujący sposób:

Poprzez awaryjne otwarcie bagażnika (normalne otwarcie elektronicznym zamkiem nie działa)

Dostaje się do akumulatora, zdejmuję klemę ibs ujemną na 5 sekund


Powyższe działanie naprawia usterkę na jakiś czas.

Co waszym zdaniem może być przyczyną usterki?

Wstawiam zdjęcie choinki :

https://files.fm/f/zunc87sv7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdziłbym kable plusowe od akumulatora . szczególnie ten pod podłogą co z tej wanny leci . masy między silnikiem . zajrzałbym też do prawej wnęki bagażnika za tapicerką jeśli masz czujniki parkowania czy moduł nie pływa w wodzie .
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem.

Po zakręcie wywaliło mi błędy abs’u, ręcznego, poduszki powietrznej i pasów, dodatkowo wyłącza mi licznik i wariuje wskaźnik paliwa.

Warto wspomnieć ze błąd ten pojawia się dopiero po przekroczeniu 100km/h przy np. wjeździe na autostradę.

Wyłączenie i włączenie samochodu resetuje usterkę.

Poprzednio walczyłem z błędami abs’u poprzez wymienienie czujnika abs’u w prawym tylnym kole aczkolwiek błąd nie zniknął. Czy wymiana czujnika miała by z tym związek?

Po sprawdzeniu, bateria wydaje sie mieć dobre napięcie, wymieniłem również regulator napięcia.

Niestety nic nie pomogło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy ABS to przeważnie rozerwane koronki ABS na tylnych przegubach . Uszkodzone czujniki to już wtórny problem . To nie ma wpływu na pozostałe problemy .


Sprawdziłbym też w czasie jazdy na przykład w gnieździe zapalniczki czy napięcie w instalacji nie dobija do 16V albo więcej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.