Skocz do zawartości

E92 M57 Aktualizacja softu skrzyni automat GS19D ALPINA


k1alek1

Rekomendowane odpowiedzi

Chciał bym zaktualizować sterowniki EGS GKE215 w skrzyni GS19D. Mój obecny ZB to 7603529 z rodziny HW 7591971 wgrany w 2012 roku. WinKFP przy próbie aktualizacji pokazuje że chce wgrać ten sam soft czyli tak jak by niebyło nowszego od tamtego czasu ale przeglądając plik GKE215.DAT z najnowszego SP-DATA v.69 widać że jest wiele wyższych numerów ZB dla rodziny 7591971. Jak poprawnie sprawdzić czy istnieją aktualizacje tego i innych sterowników ręcznie a nie przez WinKFP. BMW Coding Tool 2.50 to sprawdzanie aktualizacji nie działa mi w ogóle, zawsze pisze że sterownik aktualny. Moim zdaniem najnowszy soft to ZB 7629649 (software:7629650DA). Mam racje?



Wgrałem soft od ALPINY D3 7603531 HW 7591971, E92 325d. Ogólnie wgrywanie przeszło gładko choć nie wiem dlaczego po pierwszym wgraniu (2 razy pasek na 100%) wyskoczyło że chce aktualizować znowu (wyskoczył komunikat ze aktualizacja ...62 razy) i znowu pasek 2 razy. Potem wgranie czystego .MAN i usuwanie błędów.


Pierwsze wrażenia:

-D1,D2 i tak dalej, w S to samo.

-od 0 kmh wskakuje 1 a nie 2 (bardzo fajnie)

-zmienia biegi bardzo gładko i szybko ale w sumie to w oryginale tez było całkiem spoko. Dopiero teraz to doceniam.

-w D i wciśniętym pełnym gazie (bez kickdown-a) zmienia biegi około 4100 co jest optymalnie jak dla mojej konfiguracji bo sprawdzałem na hamowani.

-w D jak jedziemy delikatnie to zmiana bieg nawet przy minimalnych obrotach gdy tylko czuje ze jest taka potrzeba

-w S jest ogólnie do dupy (tryb nie do jazdy)

-w S silnik ciągnie do 5100 a w sumie od 4200 to juz nie ma po co i o tyle o ile na 2 i 3 da się to jakoś przeżyć to już 4 i 5 trwa bardzo długo i ma się wrażenie ze 5 to ostatni bieg.

-w M czy zmienia biegi czy jest to zablokowane to jeszcze nie sprawdziłem bo musze zaadaptować tą skrzynie przez chwile


Ogólnie, chwile się pobawię i wrócę do oryginału bo ten soft nie jest jednak do jazdy na codzień z powodu spieprzonego S Mode. Ciekawi mnie jak to wygląda w M47 i N47 dla którego ten soft został przygotowany bo przecież tam też moc od 4000 juz nie rośnie wiec po co takie długie te przełożenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N47 ten soft powoduje, że samochód zmienia biegi zdecydowanie zbyt wysoko. Dodatkowo przy przyspieszaniu z pedałem w podłodze kręci go na czerwone pole gdzie jeszcze dobrą sekundę potrzebuje na to, żeby wbić kolejny bieg. W porównaniu 0-100 stracił ok. sekundy w różnych trybach.

Pojeździłem na takim sofcie 2 tygodnie i wleciał oryginalny. Moim skromnym zdaniem nie nadaje się on do normalnej jazdy. Jedyny plus jest taki, że mamy wskazanie biegu w trybie drive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.