Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wykonałem retrofit grzania foteli oraz dołożyłem pompowane lędźwie, auto z USA z pamięcią i elektryką, zamieniłem poszycia z europejskiego auta całe tapicerki razem z piankami. Wymieniłem panel klimy na taki z grzeniem, do fotela pasażera dołożyłem ten sterownik grzania, wiązka fotela kierowcy niezmieniona (poza ledźwiami) wiązka fotela pasażera zamieniona w całości (fotel dawcy był elektryczny). Do fotela pasażera dołożone zasilanie z tylnego fuseboxa oraz linia LIN z jbe z przodu. Elektryka, maty zajętości poduszki działają jak działały.

Fotel kierowcy nie wymagał kablowania tj z panelu klimy do ZGW (gateway) do sterownika fotela SM wszystkie kable obecne (can i zasilanie). Wpiąłem tylko maty w sterownik SM.

Kodowanie dodane VO 494, wrzucony cafd do ecu(panel był chyba z angli działał tak jakby na odwrót), oraz przekodowane sterowniki JBBE, SM, IHKM i wszsytkie inne oprócz DME,Airbag,EGS etc

Efekt - panel działa, grzanie fotela pasażera działa, grzanie kierowcy nie można włączyć w ogóle nie pojawia się led na przycisku wyboru grzania i nie grzeje. lędzwie działają.

Sprawdzone okablowanie dwa razy. bezpieczeniki są ok.

Gdzie szukać problemu ? w kodowaniu czy może mata nie działa? A może coś z okablowaniem fotela kierowcy?

Dziwnym trafem jakby nie działały dwie w jednym fotelu.

W sumie nie wpadłem na pomysł żeby przepatrzeć istą co się dzieje zrobię to dziś.

Czy mata ma jakiś opór który można zmierzyć w celu sprawdzenia czy działa? jak tak to jaki powinien być.

Czy można włączyć poprzez kodowanie grzanie nie potrafię tego znaleźć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W temacie jw. okazało się że nie koniecznie sterownik który ma wyjścia na grzanie defacto potrafi obsłużyć grzanie, człowiek się uczy się całe życie.

Wleciał nowy sterownik z F10 z obsługą grzania i foteli comfort. Udało się go dodać bez błędów i powiedzmy zakodować tylko że nie działa sterowanie fotela w sensie przód/tył/góra/dól , pamięć itd. i teraz moje pytanie.

Wersja istep mojego auta prezentuje się następująco

istep(curent) - f025-17-03-508

istep(last) - 15-07-503

istep(ship...) 12-07-504

posiadam PZData 62.5

czy możliwe jest że dodaje zły plik cafd do sterownika sm gdyż nie mogę wybrać z plików wersji istep(current) a na starym sterowniku moge.

Jeżeli ww jest prawdziwe to czy istnieje możliwość zakodowania takiego modułu z f10 do f25? jak to zrobić, czy ktoś spróbuje wytłumaczyć lub chociaż naprowadzić na ścieżkę ?

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.