Skocz do zawartości

X5 F15 35i czy 40d


dezz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie


Przymierzam się do zakupu X5 lub X6.


Dylemat z wyborem dotyczy silnika - wersja 35i czy 40d


Mam obecnie F01 40d więc wiem jak wygląda serwisowanie. Jezdziłem X5 F15 w 40d i jest okey.


Samochód raczej będzie jezdził na krótkich trasach 10-12 km, czasem zdarzy się coś dłuższego po 250 km.


Nie miałem okazji jeździć 35i - czy daję radę w tym modelu ? Jakl wygląda awaryjność w stosunku do 40d ?


I pytanie na koniec:) Gdzie można kupić bezwypadkowe lub po nieweilkiej naprawie 35i - bo jest ich jak na lekarstwo :)


Z góry dziękuje za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisze tylko od siebie jesli chodzi o 35i czyli F15 z silnikiem N55.

Wersja z silnikiem diesla nie mialem przyjemnosci jezdzic wiec nie bede sie wypowiadal. Napewno bedzie bardziej ekonomiczny a czy bardziej dynamiczny to nie wiem...

Ja akurat swoj silnik mam z pelnym pakiem mperfomance i na pytanie czy daje rade? odpowiem tak... mysle ze daje :) nie czuc wagi tego samochodu z tym silkiem. Silnik jest dynamiczny i dobrze radzi sobie z ta buda. Katalogi podaja okolo 6.5 sek do setki w przypadku standartowej mocy i podobno 5.9-6.0 sek do 100 w przypadku wersji takiej jak ja mam czyli mperfomance. Musze kiedys to z ciekawosci nawet sprawdzic na lunch control, chociaz troche sceptycznie do tego podchodze ze wzgledu duzego obciazania ukladu napedowego takim lunch control mimo wszystko...

Natomiast co do spalania to jesli sie chce i warunki drogowe na to pozwola to silnik ten potrafi tez byc ekonomiczny i mozna zejsc do okolo 10L na 100km na trasie.

Przy normalnej jezdzie zgodnie z przepisami drogowymi ciezko przekroczyc 1500-1600 obrotow bo przy takich obrotach skrzynia zmienia bieg na wyzszy, chyba ze w miare przy dynamicznym ruszaniu ze skrzyzowania chce sie jechac to wtedy zapina wyzsze biegi przy 2100 obrotow a turbina na tyle dobrze dmucha ze auto przyjemnie i ackeptowalnie sie odpycha. Ogolnie jednostka mocno elastyczna i dosc agresywna powyzej 4 tys obrotow.

W miescie spalanie moze byc 13L a moze tez byc i 20L :) wszystko zalezy od typu miasta i korkow. Przy palowaniu gorna skala ograniczenia paliwa tez ciezko do ustalenia :) Ale ja tutaj pisze o realnych faktach jakie wystepuja w tym aucie z tym silnikiem. Napewno jednostka diesla bedzie bardziej ekonomiczna, ale musisz tez rozwazyc ten wybor. Ja kupilem benzyne z racji, ze kiedy kupowalem byla latwiej dostepna z nizszymi przebiegami i jednak jestem bardziej "pro benzyniarski" :)


Co do awaryjnosci to ciezko powiedziec... kazdy z silnikow ma swoje bolaczki... wszsystko zalezy napewno od konkretnego egzemplarza i od tego w jaki sposob byl silnik uzytkowany oraz serwisowany. Wedlug mnie przebieg tutaj jest kluczem. Mocno na korzysc jednego i drugiego przemawia to aby byl jak najnizszy gdyz dlugowieczne 6 cylindrowki bmw od dawna juz nie istnieja. Niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.