Skocz do zawartości

E46 1.8 check, nie równa praca silnika


qwerty22

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko mam pewien problem z autkiem ostatnio zapalił mi się check po pracy mialem jechać to sprawdzić ale nagle pojawiły się takie objawy jak silnik nie równo pracuje i głośno chodzi. Przy jeździe gubi zapłon i gasnie potem jak chce odpalić od strzała nie daje rady muszę trochę przytrzymać. Jak jadę na biegu nie zgaśnie dam na luz obroty spadną niżej 500 to wtedy zgaśnie lub też spadnie później 500 leeko pójdą do góry i nie zgaśnie ale bardzo głośno chodzi i nie równo pracuje tak samo wydech słychać nie równa pracę. Dziś jadę pod komputer ale podejrzewa ktoś co to moze być? Autko jeszcze wczoraj chodziło bez jakich kolwiek zarzutów tylko ze check się palił a dziś byłem umówiony pod komputer


Praca silnika jak dam luz w trakcie jazdy i potrafi zgasnac właśnie w taki sposób :





Takie błędy : https://zapodaj.net/6e6e1bc9695d1.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Check bez objawów to skutek 2 błędu, natomiast to co działo się ostatnio jest spowodowane 1, tylko miło byłoby zobaczyć kod błędu aby konkretnie wiedzieć czy chodzi o elektrozawór vanosa czy czujnik położenia wałka rozrządu po stronie wydechu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować odpiąć czujnik położenia wałka i jeśli to on to powinno być lepiej na odpiętym.

Ja w 318i m43tu (przedlift) wymieniłem na febi i śmigał 3-4 lata nie wiem jak dalej bo już nie posiadam tego auta.

Jeśli dalej nie równo pracuje to sprawdź nieszczelność w dolocie za przepływką. Proponuję demontaż gumowych części dolotu i dokładną inspekcje. Często gęsto pękają i na serio auto może mieć kulturę pracy rozrzutnika do gnoju :mrgreen:

Jeśli dalej gdzieś tam falują obroty ale w znacznie mniejszym stopniu niż to co pokazałeś na filmiku to odepnij przepływkę i zobacz czy praca silnika się wyrówna, jeśli tak to dalej gdzieś masz małą nieszczelność (może odma, może oring na bagnecie, EGR) jak odepniesz przepływkę to sterownik jakby ignoruje małą nieszczelność w dolocie, podkreślam małą.

Na koniec pojedź do jakiegoś diagnosty a nie gościa co ma komputer i niech Ci sprawdzi te sondy/kata na live data można zobaczyć co jest zepsute czy sonda czy kat wypadł.

Z doświadczenia wiem że wypalony kat może w znacznym stopniu ograniczyć osiągi auta. (W mojej 320i wypadły oba a z nimi cała stadnina koni xD )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.